KAPAT

Parolamı unuttum »

KAPAT

(En az 4 karakter)

(Üyelik onayı bu adrese gönderilecektir.)


(En az 6 karakter)

Metni Büyüt Metni Küçült
30 Temmuz 2008

Dershane Öğretmenleri

Dershane öğretmenleri: "Çözüm bizde, kendi gücümüze güvenelim"
Türkiye’de hayatın her alanında yaşanan adaletsizlikler eğitim alanında da karşımıza çıkıyor. Bunun akla gelen ilk örneği son yıllarda kontrolsüzce büyüyen dershane sektörüdür. Üniversiteye girişte uygulanan merkezi sınav sistemi ile ortaya çıkan dershaneler, günümüzde alternatif öğretim kurumları kimliği ile her türlü pedagojik formasyondan yoksun olarak varlıklarını sürdürmekteler ve ailelerin aktardıkları maddi kaynaklarla cirolarını milyarlarca ytl’ye ulaştırmaktalar.

Sınav siteminde sürekli yapılan değişiklikler ve bugün yaşamlarımızın her alanının sınavlara tabi tutulmasıyla birlikte zaten ilerlemekte ve büyümekte olan dershane sektörü hızına hız katmaktadır. 60’lı yıllar gelinceye kadar lise mezunları az olduğundan pek çok fakülte kendisine başvuran bu mezunları sınavsız kabul etmiştir. Lise mezunlarının artması ve lise dengi okul mezunlarına da yüksek öğretime başvurma hakkı verilmesiyle sınavsız öğrenci alımları talebe cevap veremez duruma gelmiştir. Başvuran adayları eleme ve öğrenci alımlarını tek merkezden kontrol amacıyla Üniversiteler Arası Kurul 1974’te üniversiteler arası öğrenci seçme ve yerleştirme merkezini kurmuştur. Ve 1980 de bu kurum ÖSYM adıyla yüksek öğretim kurumlarının bir alt kuruluşu haline getirilmiştir.

Üniversite giriş sınavı bu tür süreçlerden geçerken dershanelerin içinde bulunduğu özel öğretim kurumlarının tarihsel gelişimi de hayli ilginçtir.
60’lı yıllardan itibaren devlet özel öğretim kurumlarının yolunu açmıştır. 1980 anayasası ile birlikte ödenek olmadığını söyleyerek kampanyalar düzenlemiş ve özel öğretim kurumlarını güçlendirmiştir. Devletin bundan sonraki süreçlerde uyguladığı politikalarla var olan bu sistem iyice palazlanmıştır.

1980 faşist darbesi ile üniversitelerden atılan akademisyenlerin ve okul öğretmenlerinin dershanelerde çalışmasıyla bu sektör daha da ivmelendi. MEB’de çalışan kadrolu öğretmenler maaşlarıyla zar zor geçinirken dershane öğretmeninin maaşı devlet öğretmeninin maaşının neredeyse 5 katını bulabiliyordu. Devlette çalışan bir öğretmen bir ev alabilmek için emekli ikramiyesini beklerken dershane öğretmenleri birkaç yıl içerisinde ev alabilecek kadar birikim yapabiliyordu. Öyle ki başka dershanelerden bir ev bir araba teklifi ile transfer dahi edilebiliyordu.

Dershane öğretmenlerinin diğer öğretmen kesimlerine göre daha yüksek ücret alması 90’lı yılların ortalarına kadar sürdü. Dershanelerin yaygınlaşması ve dershanelere öğrenci çekme yarışının hızlanması ile aynı zamanda MEB’de çalışan öğretmenler dershanelerde kaçak olarak çalıştırılmaya başlandı. Ve bunun sonucunda öğretmenlerin değeri de getirdiği öğrenci üzerinden ölçülür hale geldi.

Eğitim sisteminde 1965te dahil olan ve sayıları 1974te 174 olan dershaneler bugün resmi kayıtlara göre 4000 civarındadır. Bi bu kadar da kayıt dışı çalışan dershane olduğu bilinmektedir.

TED in yaptığı bir araştırmaya göre 1997-1998 öğretim yılından 2005-2006 öğretim yılına kadar dershane sayısı % 154 dershane öğrencisi sayısı % 198 arttı. Bu istatistiki verilerin artmasında 1999 yılında sınav siteminde yapılan değişikliklerin büyük payı olmuştur.
1999’da sınav siteminin değişmesi ile birlikte dershane sektörü büyüdü. Sektörün vazgeçilmezi olan dershane öğretmenleri de bu değişimden payını aldı. Düşen maaşı ile birlikte kötüleşen yaşam koşulları dershane öğretmeninin saygınlığını azaltmıştır.
Bu sömürü alanında sistemin acımasız yüzü dershane öğretmenini statülere ayırmıştır. Öyle ki daha okulu bitirmeden işsizlik ve gelecek kaygısı taşıyan fen edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencileri dershanelerde Öğrenci-Öğretmen yani Etüt Öğretmeni, okulu bitirdikten sonra Stajyer Öğretmen, bir yıl sonra da (tabi stajyerliği kaldırılırsa) Uzman Öğretici veya Öğretmen olarak çalışmaya başlıyorlar. Hiçbir ücret almadan sadece tecrübe kazanmak adına dershaneye adeta bağımlı kalan etüt öğretmenlerinin ellerine lisans diploması tutuşturulmaktadır. Bununla sadece stajyer öğretmen olarak isim değiştirirken üstüne daha fazla iş yükü bindirilmektedir. Stajyerliğin kaldırılmasında iş verenin inisiyatif sahibi olması dershane öğretmenlerini dershane yöneticileri karşısında savunmasız bırakmakta angarya işler de dahil istismar edilmelerine yol açmaktadır. Asgari ücret ve altında ücretlerle çalıştırılan stajyer öğretmenler bazı durumlarda stajyerliklerinin başlatılması amacıyla ücret dahi almadan çalışmaktadırlar. Hatta çoğu zaman kendi sigortalarını kendileri yatırmaktadırlar.
Tüm bu zorlukları aşarak stajyerliği kalkıp da uzman öğretici ya da öğretmen statüsüne ulaşabilen dershane öğretmenlerinin sıkıntısı bitmiş olmuyor. Aksine bu sıkıntılar çeşitlenerek artıyor. Bunların başında da öğretmenle kurum arasında yapılan sözleşmeler geliyor. Genellikle öğretmenle iki farklı sözleşme imzalanıyor. Bunlarda biri formalite bilgilerle doldurulup Milli Eğitim müdürlüğüne gönderilirken diğeri kurumda kalıp, öğretmenin çalışma koşullarını belirleyen ve geçerliliği dönemsel olandır.

Çoğunlukla sigortasız olarak çalıştırılmakta olan dershane öğretmenleri, sigortalı olduklarında ise mevcut sosyal güvencelerini kullanamamaktır. Çünkü hasta olduğunda bile işe gelmeleri beklenmektedir.
Çalışma süresi hafta ortalama 40-50 saat olan hatta 72 saati bulan dershane öğretmenin bunun karşısında aldığı ücret çok cüzidir. Kırıntı düzeyinde kalan bu ücretlerini bile zamanında alamamaktadırlar. Dolayısıyla dershane öğretmenleri mesleğe yabancılaşma, mesleki tatminsizlik ve özsaygının aşınması sorunlarını yaşarlar.

Dershaneler arasındaki rekabet öğretmenler arasında ki rekabete evirilmiş, öğretmenler tarafından içselleştirilmiştir. Öyle ki yanı başında aynı sorunları yaşayan öğretmen arkadaşına düşmanlaştırılmış işine ve hayatına yabancılaştırılmıştır.
Bazı dershanelerde uygulanan kameralı sistem, turnikeli giriş çıkışlar öğretmeni sürekli denetim altında tutmaktadır. Her an izlenen öğretmen kendine ve etrafına güvenini kaybetmiş, korku süreklileşmiştir.

Çalışma şartlarının bu kadar olumsuz olması, bazen dönem ortasında öğretmenlerin işten ayrılmasına neden olmaktadır. Bu tarz bir sorunla karşılaşmak istemeyen dershane yöneticileri, sözleşme yöneticileri boş senet ve tarihsiz istifa dilekçeleri imzalatmaktalar. Yasal olmayan ve suç teşkil eden bu uygulama dershane öğretmenlerine patronlara kölece uymak dışında bir seçenek bırakmaktadır.

Dershanelerde çalışan genç kuşak öğretmenler örgütlülük bilincine mücadele bilincine sahip değiller. Karamsarlık çok yoğun “ böyle gelmiş böyle gider, asla düzelmez”, dolayısıyla boyun eğmeci her şeyi kabullenir bir yapı var. Bu duruşlarını genellikle “Geçmişte yapılamadı, şimdi mi yapılacak?” biçiminde gerekçelendiriliyorlar. Oysa örneğin alanımızda bu kuşak bir ilk özelliği taşıyor. Dershanelerde daha önce bugünkü gibi yoğun bir istihdam hiçbir zaman olmamış dolayısıyla “geçmişte yapamamış” olanlar falan yok, bir şeyler yapılırsa ve yapılamazsa bu alanda, bundan bu kuşak sorumlu olacak. Gelecek kuşakların geçmişini şimdi biz yazıyoruz aslında.

Biz kendi gücümüze güvenmeliyiz. 51 bin dershane öğretmenin tek yumruk olup birlikte yaratacağı güç karşısında durabilecek dershane patronu olmayacaktır. Yarattığımız güçle çalışma saatlerimizin iyileştirilmesinden dinleme hakkımıza paso hakkımızın kazanılmasından dershanelerde ki kameraların kaldırılmasına kadar çalışma ve yaşam koşullarımızın iyileştirilmesine dönük bütün taleplerimizi kazanacağız. Yalnız yaşadığımız deneyimlerle de biliyoruz ki bugün bir dershane de çalışan 10 öğretmen bile bir ders saatlik iş bırakarak aylardır verilmeyen maaşlarını alabiliyor.

O halde bugün Dershane öğretmenlerinin yaşam koşullarını iyileştirmek için derse geç girmekten iş bırakmaya kadar çalıştığımız iş yerlerinde ve bütün dershanelerde grevler örgütlenmelidir. Toplu iş sözleşmesi hakkı kazanılmalıdır. Bunu da gerçekleştirebilmenin tek yolu birlikte mücadele etmektir.

Grevle, Sözleşmeyle Hakkımızı Arayacağız!
Yaşasın örgütlü mücadelemiz.
Kırıntıları değil dünyayı istiyoruz.

Yorumlar

naciye | 7 Şubat 2008 16:05
çok çalış az emek al kişiliğinden ödün verirsen özel sektörde mutlu olursun

burçak | 8 Şubat 2008 22:20
devlet bizlere sahip çıkmadıkca özel sektör canımızı çıkarmaya devam edecek ben haftalık 60 saat derse giren bir öğretmenim ağır işçilerden farkımız yok biz de insanız...
Özcan ATAR | 11 Şubat 2008 16:01
BANA SORARSANIZ BU ÜLKEDE HİÇBİR MESLEK GRUBU BİZİM KADAR PERİŞAN DEĞİLDİR.ORTALAMA 20 YIL ÇALIŞAN HİÇ OKUMAMIŞ BİR İNSAN EVİNİ ALIR,İŞ HAYATINI DÜZENLER EMEĞİNİN KARŞILIĞINI BELLİ BİR DÜZEYDE ALIR.AMA BİZ 20 YILIN KARŞILIĞINDA HEM DE OKUYAN DÜŞÜNEN BİREYLER OLARAK SÜRÜNMÜYOR SÜRÜM SÜRÜM SÜRÜNÜYORUZ...AĞLANACAK HAL...
dehliz | 11 Şubat 2008 21:36
İNSANİ DEĞERLERİMİZİ KAYBETMEDEN,ÇIKAR ÇATIŞMALARINA DÜŞMEDEN,YÖNETİCİLERE VE KURUCULARA ÇANAK TUTMADAN BİRLİKTE ÇALIŞILACAK KAÇ İNSAN TANIYORSUNUZ?SAHİP ÇIKILMAYI BEKLEMEDEN BİZ KENDİMİZE VE YOL ARKADAŞLARIMIZA SAHİP ÇIKMALIYIZ.SORUMUZU VE SORUNUMUZU ÖĞRETMENLER ODASINDA YA DA KAPALI KAPILAR ARDINDA KONUŞARAK NE KAZANABİLİRİZ KAPI ARALANINCA HERKES SUSAR YA DA BİLİNDİK GÖRÜNTÜLER BİLİNDİK SÖZLER SÖYLERSE... BİR ÖĞRETMEN CESURCA DAVRANIP GÖRÜŞLERİNİ SÖYLEDİĞİNDE NE DUYAR SİZCE?
ERKAN | 11 Şubat 2008 22:34
Çok hoş bir yazı ki bildiğim kadarıyla bir üniversitedeki araştırma yazısıdır orijinali ama buraya taşınması fena olmamaış.Daha iyisi gündemde ses getirecek programlara TEKE TEK ,ARENA,GENÇ BAKIŞ,SİYASET MEYDANI... gibi alanlara taşıyabilmektir ki bu noktaya yoğunlaşılmalı.Kesinlikle engellenme olacaktır ama denenmeli.
Dershane Öğretmenleri Komisyonu | 12 Şubat 2008 16:09
Merhaba Erkan,



Bizler Ankara'da farklı dershanelerde çalışan dershane öğretmenleriyiz. Kurultay öncesi kurduğumuz komisyonumuzla, kurultayımıza tebliğ hazırlamak için toplantılar aldık. Tebliğimiz, genel bir dershane öğretmenleri sorunlarının yansıtmasının ötesinde, dershane sektörüne dairde bir kaç cümle söyleme ve çözüm önerileri sunma hedefi taşımaktaydı. Elbette 3 yıldır yürüttüğümüz dershane öğretmenleri çalışmasının bu tebliğe katkıları fazlasıyla oldu. Hatta bu anlamda çeşitli akademisyenlere de, yaptığımız anket vb çalışmalarla da kaynak olduk.



Tebliğimiz tamamen komisyon çalışmasının bir ürünüdür. İstatistiki anlamda yararlandığımız kaynaklar oldu tabi ki.



Ancak haklısın. Bu konuyu çeşitli TV proğramlarına da taşımak gerekir. Hatta bu konuda fikirlerini ve önerilerini bizimle paylaşırsan çok seviniriz. Sitemizdeki ileşim adreslerinden bize ulaşabilirsin. Görüşmek üzere...

özlem | 13 Şubat 2008 22:37
merhabalar

ben de dershanede çalışan bir fizik öğretmeniyim.Böyle bir siteden haberim yoktu.Açıkçası çok şaşırdım ve sevindim.Çünkü 2 hafta önce burada öğretmen arkadaşlarla dershane öğretmenlerinin ortak bir ses olabilirler mi ?,MEB öğretmenleri gibi dershane öğretmenlerininde haklarını savunan bir sendika kurulabilir mi ? üzerine sohbet etmiştik.Aslında bu sektördeki rant elde etme kavgasının, öğretmenler arasındaki rekabetin böyle bir çalışmanın yapılmasına pek de olanak sağlamıyacağı kanaatine vardım.
deniz | 14 Şubat 2008 16:36
Merhaba Özlem

Öncelikle site ile tanışmış olman sevindirici. En kısa süre içerisinde bire bir de tanışmak isteriz ayrıca.

Dershaneler arası rekabet ve bu rekabete itilen biz dershane öğretmenleri.

Gözünü para hırsı bürümüş patronlar, birbirine düşmanlaştırılmış öğretmenler. Tablo ne kadar karanlık değil mi?

Rekabete itilmenin de düşmanlaşmanında tek bir sebebi vardı: yalnızdık. Aslında değildik ama hep öyle hissetirildi. Bir araya gelip sorunlarımızı paylaşamadık, sohbet bile edemedik.

Ama artık bu durum değişti. Dershanelerde maaşlarını alamadıkları için ders bırakmalar örgütleniyor, diplomalı işsizliğe karşı eylemler yapılıyor, paso kampanyaları örülüyor... ve daha niceleri. Bütün bunları kim yapıyor dersin? Tam da senin rekabet içerinde birbirini yiyor dediğin öğretmenler. Bişey çıkmaz dediğin insanlar. Aslında sensin, benim, yani bizleriz bu insanlar. Eğer bişey olmaz diyip kestirip atarsak yani mücadeleden kaçarsak asıl o zaman vay halimize....
duygu | 28 Mart 2008 10:21
ben de 2 yıldır dersanede çalışan bi fizikçiyim.matemetik,kimya,biyoloji ders ve etüdlerine girdim,ayrıca ilköğretim 2-3.sınıfların sınıf öğretmenliğini bile yaptım.resmen kullanılıyoruz.ve gerçekten düşük bi ücretle.600 ytl maaş alıyorm,10 günlük sigortamı dersane karşılıyor,20 günlüğünü ben.yani maaşım 400 lira aslında.bir fabrikada işçi olarak çalışsam hem daha yüksek maaş alırım,hem de 12 saatten daha az çalışmış olurum diye düşünüyorum.yıllarca oku,çalış,ama hakettiğinin karşılığını alma!!gerçekten sinir bozucu bir durum.stajyerliğimin kalktığını söylediler ama gerçekten de kalktı mı bilmiyorum,nerden öğrenebilirim diye dolaşırken sitenize rastladım.gerçekten de böyle bir siteye ihtiyaç vardı.bence de kesinlikle örgütlenmemiz gerekiyor.bir şekilde bu sömürüye dur dememiz gerekiyor.eğitim sendikaları içinde bildiğim kadarıyla bir tek TÜrk Eğitim Sen bizim öğretmenliğimizi kabul ediyor.Diğerleri bize öğretmen gözüyle bakmıyor.
ahmet | 27 Mart 2008 21:21
Arkadaşlar düşük ücretle çalıştırmaya bakıyorlar bizi. Gerçekten bu dershane sahipleri çok iyi paralar kazandıkları halde öğretmene gelince 5 kruş fazla vermiyecem diye kılıktan kılığa giriyor. Bunlar gerçekten birer sürüngen. Tabiii bölyle olan dershane sahiplerine bunu sölüyorum. Arkadaşlar bizim yapacağımız da belli biz de öğretmenler olarak düşük maaşla çalışmayı kabul etmiyecez. Ben kendi adıma konuşayım düşük ücretle çalışmayı kabul etmiyorum. Gerekirse eylül ayına kadar bekliyorum anlaşma imzalamıyorum hepimiz aynı şeyi yaparsak inanın bana bizim ayaklarımıza kapanacaklar. Bence MEB deki koşullardan daha iyi maaş almayı hakediyoruz. Bunu bi düşünün
Ebru | 30 Mart 2008 00:29
Merhaba,
Ben 8 yıllık rehber öğretmenim. Bugüne kadar çalıştığım kurumlarda hep bir şekilde maaşlarım ödenmedi. Mesleğimiz öğretmenlik olduğundan her yeni kuruma güvenerek başladık ama sonuç değişmedi. Hep bir şekilde maaşlarımız geciktirildi, ödenmedi. Şu an son 3 aylık maaşım ödenmemiş halde görevime devam etmekteyim. Ben ve diğer mağdur öğretmen arkadaşlarım maaşlarımız ödenmezse yasal yollara başvuracağımızı ve derse girmeyeceğimizi söyledik. Bunun karşılığında mesleki hayatımızın tehlikeye gireceği şeklinde tehditler aldık. Kurumunun ismi içinde "ÇAĞDAŞ" kelimesi geçen ve lafa gelince Çağdaşlıktan Demokratlıktan dem vuran böyle insanların eğitim sektöründen temizlenmesini diliyorum.Ancak bu gibi kişilerin temizlenmesinin tamamiyle bizlerin çabalarıyla mümkün olacağına inanıyorum. Boşverip pes edeceğimize daha da çok üstüne gitmeliyiz.
VEFA | 31 Mart 2008 12:55
KAKÜLTEDEN MEZUN OLALI 3 YIL OLDU YENİ ATANDIM
İNANIN ÖĞRENCİLERİME FAYDALI OLAMIYORUM. 3 YI İŞSİZLİK BENİ YIKTI. ÇOCUKLARA VERİMLİ OLAMIYORUM. KPSS ÇALIŞA ÇALIŞA KENDİ ALANIMI UNUTTUM.DERSİ GEÇİŞTİRİYORUM.YAZIK OLDU BİZLERE. YETER ARTIK İŞSİZ ÖĞRETMENLERİN SESİNİ DUYSUNLAR.
altan | 1 Nisan 2008 23:40
güzel olmuş bence
hazal | 6 Mayıs 2008 09:51
ben matematik öğretmeniyim ve altan beye kaılıyorum katılıyorum
nefes | 31 Mayıs 2008 23:26
meb e sesleniyorum bizler madem atanamıyoruz, devlet güvencesi altında çalışamıyoruz bari dersane patronlarının işkencelerinden bizi kurtarın...çok zor değildir heralde bunu sağlamak.4 sene okuyup 300 ytl ye çalışmak hak mı?
doğan | 1 Haziran 2008 22:44
arkadaşlar merhaba.ben doğan.karşınızda bir dersane öğretmeni adayı duruyor.yarın büyük ihtimalle bir dersaneyle anlaşacağım.25 yaşındayım kendimi dinamik ve güçlü hissediyorum.ancak sizin o güzel yorumlarınızı okuduktan sonra biraz yaşlandığımı hissettim.arkadaşlar bence sizler meseleye kısıtlı bir açıdan bakıyorsunuz.çünkü bugün kim adamakıllı maaş alıp insanca yaşayabiliyorki.açlık sınırının 750 ytl olduğu,benzine,mazota günaşırı zam geldiği bir ülkede,inşaat sektöründe, tersane sektöründe(tuzla faciası malumunuz),...........vs sektörlerde allah aşkına kim mutluki.saygılarımla arkadaşlar
Doğan Arkadaş'a | 3 Haziran 2008 17:54
Doğan arkadaşım,kendini güçlü dinamik hissetmen çok güzel.Ama burada yazılanlar umutsuzluk yüklemek için olduğunu hiç sanmıyorum tersine bunlar yaşananlar sonucu,deneyimler sonucu yazılıyor.Çünkü bir öğretmen olarak aynısını yaşamadım mı hemde fazlasıyla.Ercan arkadaş'a katılıyorum biz öğretmeniz KÖLE değil.Ama dershaneler bzi köleden farksız mı görüyor.Sen başarıyla yükseleceğini düşünüyorsun ama hepimiz aynı şeyi düşünüyoruz.Kısacası bu birbirimizin ayağını kaydırmaktan başka bir şey değil.Birbirimize değil bizi bu hale getirenlere karşı olmak lazım.
Saygılar
ercan tursun | 3 Haziran 2008 11:29
kardeş sena allah zihin açıklığı versin
fazla değil 2-3 sene sonra bu yazdıklarının arkasında durabilecek dirayete sahip olabilirsen bu dersanaciliği kralı sen oluırsun.
AMA bil ki! iki seneye kalmaz bu yazıyı yazdığına pişman olursun.
biz ÖĞRETMENİZ KÖLE DEĞİLİZ
Dersana sahipleride derebeyi değil.
mutlu olmak bizim elimizde
bu düzünde de mutluluk dersanalerin tutumu yüzünden bizlere uzak
mutlu olmadan hiç bir iş yapılmaz hele öğretmenlik asla
KÖLELER | 4 Haziran 2008 18:44
VALLA ÇOK KOMİK ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE BAK.
NE HALE GELDİK. KPSS ÖĞRETMENLİĞİ AYAKLAR ALTINA ALDI. AMA MİLLET MEMNUN HERKES RAZI KADERCİ TOPLUM
ÖĞRETMENİM AMA DERSLERİM HEP SOHBETLE GEÇİYOR.
AAA OLMAYA KPSS DEN SONRA BİRDE DERS İŞLEYEYİM..

kubilayahmet | 10 Haziran 2008 22:43
hakan | 7 Haziran 2008 00:31 - cevap
öğretmenim anlayamadım sizi,8 yıldır nasıl bu sömürü düzenini fark edemediniz,daha da kötüsü bu kadar MAĞDURluğunuzla MAĞRUR olabiliyorsunuz?,ben dershanede çalışalı daha bir yıl bile olmadı ama basit gözlemlerle bir şeylerin farkına vardım;yöneticilerim çok düzgün inasanlar olmasına rağmen hemde,çünkü bu olumsuzluklar tüm ülkenin sorunu oldu,kişiler pek önemli değil....
hüseyin | 11 Haziran 2008 01:23
bence maaşın güzel mehmet ama dikkat et bu adamların hepsi işçi haklarından söz ederler maaş ödemeye geldiğinde kaybolurla
dehliz | 6 Haziran 2008 22:19
DERSHANE PATRONU:''BU İŞE GİRMEDEN ÖNCE EVİM, YAZLIĞIM, ARABAM VARDI.DERSHANE KURDUM GENE EVİM ,ARABAM YAZLIĞIM VAR. KAZANAMADIM HİÇ .''HER ŞEYİ AÇIKLAR MI ACABA BU CÜMLE?BEN BİR DERSHANE ÖĞRETMENİ OLARAK KENDİSİNE TAVSİYELERDE BULUNMAK İSTERİM:DERSHANENDEKİ HİZMETLİLERİ ÇIKAR ZATEN GENÇ ÖĞRETMENLERİN YAPAR,SEKRETERLERİNİ ÇIKAR REHBERLİKÇİLER NE İŞE YARAR Kİ,MAAŞLI ÖĞRETMENLERİNİN ETİNDEN SÜTÜNDEN YARARLAN DİYECEĞİM ;AMA ONU YAPIYORSUN KEMİKLERİNİ DE KULLAN,SEN 'MARKAYIZ' DİYORSUN VE ÖRNEK VERİYORSUN YA 'VAKKO'DAN ALDIĞIN KIYAFET İLE PAZAR MALI BİR OLUR MU ,BİLİYOR MUSUN KARŞINDAKİLER PAZARDAN GİYİNİR,İŞTE ONLAR PAZARDAN DA GİYİNEMESİN SEN MAAŞLARI DÜŞÜR, KENDİNİ ACINDIR BİRAZ DA,SİZ AYAĞINIZI DENK ALIN DİYORSUN BURAYA EŞEKLERİ BAĞLASAK DA ÖĞRENCİ ÇEKER DİYORSUNUZ YA ,ÖĞRETMEN KESMİ CAHİLDİR ANLAMAZ SEN BİR GÜN EŞEK BAĞLA GİRİŞE DE AKILLANSINLAR.
hakan | 7 Haziran 2008 00:31
hayatta çaresizlik diye bişey yoktur.dershanecilikte kölelik diye bişey yoktur.ben 8 yıldır dershanelerde çalışan mat. öğretmeniyim.toplam 8 kurum 4 şehir değiştirdim.,insanca çalışabileceğim eğitimin gereklerini yerine getirebileceğim bir kurum daha bulamadım.ama hiç bir zaman kendimi düşkün, mahkum, işe yaramaz, zavallı, çaresizmiş gibi düşünmedim ve düşündürtmedim.herşeyi göze aldım.yarı yılda dershaneden ayrıldığım da oldu ilk haftadan bıraktığımda davalı olduğum kurumda oldu,tazminat ödediğimde.kısacası işinize gelmiyosa bu işi yapmazsınız,işinize gelmiyosa ucuza çalışmazsınız,bu sektörde en nefret ettiğim şey sözleşme imzalayıp, sonrada mızmızlanan öğretmen arkadaşlardır.hesabına gelmiyosa çalışmayacaksın.ha çalışıyorsan bu işin hem hakkını vereceksin hem de yılmayacaksın.ben iyi bir kurumda çalışma hayali ile 9.kurumumla sözleşme imzaladım.kimbilir belki aradığım kurum burasıdır.
özgür | 8 Haziran 2008 12:55
bu ülkede ihhiyaçtan fazla öğretmen yetiştiildiği sürece köleşeşmeye adım adım dahada çok yaklaşıyoruz
bence bir ülkenin geleceği olan öğretmenleri köleleştirerek ülkenin geleceğini yoketmeye çalışıyorlar bu olanları başımızdakilerein yeteneksizliğiyle ifade etmek çok safca olur.......
gökhan | 8 Haziran 2008 22:42
iyide bu kadar yakınıyoruz niye hiç sesimizi çıkaramıyoruz sesimizi çıkarmanın bir yolu olmalı hiç medyada işsiz öğretmenler özellikle işsiz matematik öğretmeni diye bişey duymadım herkez görmemezlikten geliyor bizi buna emin olun ...bu feryatlarımızı duyacak bir medya varsa lütfen belirtin...
pisagor | 9 Haziran 2008 13:51
hakan arkadaşım sanırım evli deilsin yada evlenmeyi düşünmüyorsun 8 yılda 4 şehir deiştirmişsin yakında deiştiremeyeceksin bile muhtemelen işte bulamayacaksın...o kadar mezun çokki ben bu paranın altında çalışmam diye bişey yok...bunu yakında görürsün...
mehmet | 9 Haziran 2008 23:19
derhaneye başlıyıcağım ama kararsısız bir dershane 725 ytl 150 ytl yemek ve ssk vericeğini söyledi.ilk mezunum sizce bu maaş nasıl
alis | 14 Haziran 2008 16:37
mehmet kardeşim 2. yılım matematik öğretmeniyim
500 ytl maaş ve 15 gün sigorta diyor bunla kıyasla(ama bulunduğun şehrin şartlarına göre ben Denizliden)
oblomov | 15 Haziran 2008 13:07
özellikle akp destekli cemaat gruplarının dershaneleri şu an oldukça revaçta görünüyorlar.bu sektörün bu kadar ucuz emekle öğretmen çalıştırmasındaki ana sorun bu cemaatler ve akp zihniyetidir.hizmet ve itaat kültürüyle yetişmiş bu gruplar öğretmenine de bu bakış açısıyla yaklaşmaktadır.ucuz ve çok sayıda öğrenci alarak hem kitlelere yayılmak hem de büyük paralar kazanmak derdindeler.tabi olan da öğretmen arkadaşlara oluyor ve bu iktidar iktidarda kaldığı sürece bu sorunlar aşılamaz,bu çok açık!!!dershane ve kolej patronlarıyla sabah akşam vakit geçirmekten geri durmayan bir milli eğitim bakanıyla çözüm olmaz!!1
Mevsimlik işçi | 18 Haziran 2008 18:15
Sevgili öğretmen arkadaşlarım,yaklaşık 15 yıllık bir dershane öğretmeni olarak dershaneciliğin 3 aşamasını yaşadım; 1.si çok fazla öğretmenin bulunmadığı dershane öğretmeninin transfer edildiği, 2.si çok fazla öğretmenin mezun olduğu ve ücretlerin artması yerine düşmeye başladığı, 3.sü dershanelerin deneyimli öğretmen değil, deneyimsiz öğretmen arıyorum şeklinde ilanlar verdiği aşama. Bu kadar yıldan sonra şunu söylemek belki acı fakat bu iş gerçekten bitti. Parası olan her öğretmenin küçük bir etüd merkezinde ders verdiği bir döneme girmiş bulunuyoruz. Genç arkadaşlarıma tavsiyem milli eğitime müracat edin, anadoluya gidin ve mutlu olun.....
erhan | 19 Haziran 2008 18:48
iyi diyorsun kardeşim ama milli eğitim bizi alıyormu ki gidelim
mehmet | 21 Haziran 2008 18:19
alis kardeşim 500ytl sana yetiyorsa sorun yok.ama istanbulda ise 1000 ytl alsan da yine yetmez.Evlilik ve aileni geçindirmek hiç aklının uçundan bile geçiremezsin istanbulda.birileri çıkıp askari üçretli nasıl geçiniyor derse nasıl geçindiklerini biliyoruz...
smlhoca | 23 Haziran 2008 00:21
herkesin yazdıklarını okudum. bazılarına katıldım bazılarılarına katılmadım.Emeğimi ve bilgimi satmaya evet kendimi ve onurumu satmaya hayır diyorum. Tek çare var ne olursa olsun örgütlenmek ve birbirinin arkasında durmak. Bakın görün hher şey nasıl da değişecek. Bu siteye tam destek verelim. Öğrencilere mücadele etmeyi öğretenler MÜCADELEYE DEVAM.
duygu | 23 Haziran 2008 14:18
beş yıldır dershanede çalşıyorum ve hiçbir şey değişmedi.bunun mücadelesi için elimden geleni yapardım.öğretmenlik gibi kutsal bir meslek ayakalra düştü resmen.stajyer öğretmenlere daha da yazık.mesleğimi çok seviyorum ama saygı görmek istiyorum.dershaneler artık ticarethane olmaktan çıkmalı;bu anlayışla gidildiği sürece bizler hep madur olacağız.nasıl onlar biraraya geliyorsa biz de kendi politikamızı belirlemeliyiz..biz çalışmassak hiçbir şey yapamazlar.
Yusuf Ali Çetin | 8 Temmuz 2008 11:16
bende dersanede 4 yıl çalıştım. Şimdi ise istifami isteyip işime son vermek istiyorlar.İstifa dilekcesini imzalamadığım için maaşımı alamıyorum.Çıkış nedenim yeni mezun alacaklar.Bunlara çüzi maaş vererek yılboyunca yasal olmamasına rağmen bizlerin yerine çalıştırmalarıdır.Bu dersane çok ünlü olmasına rağmen sıtajerler asil öğretmenler gibi ders veriyorlar. Üniversite öğrencileri ise etüt öğretmenliği yapmaktadır.
ege mert | 10 Temmuz 2008 23:45
sevgili hocalarım ben ege unıde matematık okuom 3. sınıfım sadece özel ders vererek ayda 1000 ytl hatta daha fazlasını kazanıorum.kendı arabamı aldım okurken.eger ortalık bu kadar kötüse okulu hıc bıtırmeyım daha iyi.
yorumcu | 15 Temmuz 2008 00:51
SEVGİLİ MERT..Sen öğretmenliğin daha doğru bir ifade ile EĞİTİMCİ olmanın yüceliğini hissedememiş, olayı tüccar zihniyetiyle ve çok kötü bir dille tanımlamışsın.Üzülmedim.Kendi iç dünyana çekilip, daha derin düşün...LÜTFEN
özlemyk | 16 Temmuz 2008 19:43
arkadaşlar bende dershanede matematik öğretmenliğne başvurdum bırakın ücret wermeyi nerdeyse banden para alcaklar artı okadar saat nasıl çalışmamı bekliolar anlamadım şaştım kaldım
özlemyk | 16 Temmuz 2008 19:45
ewde oturup özel ders wermeyi düşünüyorum ewimde kpssye çalışırım sizce mantıklımı
kamaşullah | 16 Temmuz 2008 23:54
ben 27 yıllık dersane öğretmeniyim ve 3750 ytl aalıyorum ve bu para bana yetiyor ne haber......
allah daha çok versin | 17 Temmuz 2008 14:35
Allah daha çok versin hocam. Peki bu 3750 ytl için karşılığında neler yapıyorsunuz ve sizin gibi bu miktarda ücret alan kaç kişi var söyler misiniz?

27 yıllık çalışma yaşamınızda herşey güllük gülüstanlık mıydı?
3750 YTL alıyorum diyen öğretmene | 18 Temmuz 2008 15:17
Arrkadaşın buraya sadece yazmış olmak için yazdığını düşünüyorum.Kendisi 3750 YTL alıyor olabilir ama bu şekilde ücret alan acaba kaç öğretmen var? Türkiye'de yaklaşık 600bin öğretmen var, 50 bine yakında dershane öğretmeni. Ve bunlara ek olarak sözleşmeli ve ücretli çalışan öğretmenler.Şimdi tüm öğretmenler bu kadar ücret alıyor olsaydı bu öğretmenler neden isyan etsinler ki!!Dershanelerde çalışan öğretmenler 15 sene önce iyi ücretlerle çalışıyorlardı ama artık bu sektör ucuz işgücü avı yapıyor.Bugün elbette yine iyi ücretlerle çalışanlar vardır ama on binlerle bahsedilenlerin içinde onlu- yüzlü sayıları geçmezler.Bu arkadaşın "ben şu kadar alıyorum ne haber" demesini herşeyden önce bir öğretmen olarak yakıştıramadığımı da söylemeliyim.Bencilliğin ne kadar kötü bir şey olduğunu öğrencilere öğretmesi gerekn bir öğretmenin böylesine bencil davranması üzüntü verici..
hakan | 18 Temmuz 2008 20:40
arkadaşa katılıyorum. ekleyecek hiç bir şeyim yok.teşekkürler aslı.
ÖĞRETMENE BAK | 18 Temmuz 2008 19:14
ÖĞRETMENE BAK NE HALDE.TOPLUMDA HİÇBİR SAYGINLIĞI KALMADI.İŞSİZ KALDI AÇ KALDI ÜÇ BEŞ KURUŞA MAHKUM EDİLDİ KPSS İLE İŞSİZ BIRAKILDI.AMA ÖĞRETMENE BAK HALİNDEN MEMNUN.3750 LİRA ALIYORSUN HELAL SANA AÇ MISIN YİNE. İŞSİZ OLUP DA AÇ YATAN ÖĞRETMENLER İŞSİZ OLUP DA ÇOCUKLARININ YÜZÜNE BAKAMAYAN ÖĞRTMENLER BAKIN ADAM 3750 İLE GEÇİNEMİYOR. HELAL OLSUN BU TOPLUMA...
aslı | 18 Temmuz 2008 19:50
3750 YTL alıyorum diyen 27 yıllık kamaşullah(!) adındaki öğretmenle (adında hayır yok)muhatap olmamak lazım belki ama dayanamadım bir kaç kelam edeyim. şimdi sana şunu sormazlar mı ey insan evladı bu ülkede üç kuruş paraya sırf aile baskısı, boşta kalmanın dayanılmaz psikolojisi ve daha pek çok nedenden kaynaklı çalışmak zorunda kalan öğretmenler var. bunlardan sadece 7 si 2006/2007 yılları arasında intahar etti ki hepsi senden çok daha küçük yaşta idi. bu ülkede MEB'e bağlı ve 900 ila 1200 ytl arasında maaş alan öğretmenler var. yine bizzat devlet eliyle üç kuruşa taşeron çalıştırılan öğretmenler var. şimdi sana sormazlar mı? bu insanların zekası eğitmenlik kapasitesi yetenekleri senin o beyninden az mı basıyorda bu koşullarda çalışıyorlar. senin durumun ne biliyormusun bu ülkenin tüm servetini elinde tutan üç beş asalak kan emici varya onlar ve onların biraz daha az zengin burjuva yaltakçıları çanak yalayıcıları varya (hani tuzu hala kuru sananlar) ha sende onlar gibisin işte. ama şunu hatırlatayım o üç beş tekel, altındaki çanakyalayanları hergeçen gün silip süpürüyor. bakalım bu devran böyle sürdüğü sürece sen hangi çanakları yalamaya başlayacaksın ne haberrr!!!
dehliz | 8 Ağustos 2008 00:39
3750 YTL alıyorum KURUMUNU YAZ DA ÖĞRENELİM ARKADAŞIM.ŞAKA MI SANDIN HAYATI?
okek | 12 Ağustos 2008 17:33
7 yıllık matematik öğretmeniyim.Bugün bana teklif edilen maaş simit satarak kazanılacak para kadar.Protesto ediyorum ve çalışmıyorum.Hiç bir öğretmen bu koşullarda bu paraları haketmiyor.
Bugün bana bir müdür sigortamı istiyorsun diye gülüyorsa kendine kendi gibi çalışacak bir öğretmen bulabilir.
nesrin | 14 Ağustos 2008 15:44
Beyni yosun tutmuşlara yok sözümüz .(3750 ytl) Onurumla kazanmak istiyorum ekmeğimi.Alın terimi istiyorum patronlardan yalakalık yapmaya ihtiyaç duymadan. YÜREKLERİNİZDEN ÖPÜYORRUM EED ÇALIŞANLARI İNSANİ DUYARLILIKTA OLMAK HER İNSANA NASİP OLMAZ.


Çocuğuna süt alamayan bir ücretli öğretmen
haris0099 | 15 Ağustos 2008 00:52
ben turkçe öğretmeniyim. 2007de mezun oldum ilk sene biraz dersane baktım atanamadığım için ama baktım çogu hep asgari ucret sigorta falan ben de çalışmadım bir sene. bu sene yine atanamayacagım şimdi düşünüyrm ne yapsam diye. diyeceğim şu ki eğer cok muhtaç değilseniz çalışmayın ben bir yıl bos kaldım ama o ucrete çalışmadım. piyasayı düşüren aslında biziz. suç biraz da kendimizde bence..
önder | 18 Ağustos 2008 17:36
arkadaşlar dershane öğretmenleri 506 sayılı ssk kanuna göre işçi statüsündemi oluyorlar?
sedat | 22 Ağustos 2008 00:06
patronlar okadar hain ki ben 11 yıllık dershane (öğretmeni)emekçisiyim her yıl bi önceki yılı arıyorum . bu yıl sevgili!!!!! patroniçemiz yeni kural çıkardı her öğretmen dershaneye en az 10 öğrenci kaydı getirecek getiremeyenlere hesap sorulacak yani işten çıkarılacak. bunu söyleyen pek muhterem!!!!!!!!!!! patroniçemiz 6 aydan beri maaşlarımızı ödemediği gibi mesai satlerimizi sabah 08:00 akşam 20:00 olarak değiştirdi yani günde 12 saat çalıştırıp para vermediği gibi para isteyenlerle kavga edip canından bezdiriyor.allah herkese hak ettiğini verir inşallah.........
mahir | 22 Ağustos 2008 00:29
yılardır dershanelerde çalışıyorum ama bir türlü düzen oturtamadım. Çünkü sürekli sömürülüyoruz. Maaşlar her sene düşüyor ayrıca onu da zamanında alamıyoruz. Şu an bizi ayakta tutan özel ders o da olmazsa aç kalırız bir şekilde örgütlenip haklarımızı aramalıyız yoksa her giden sene daha kötü olacak.
Mavi | 22 Ağustos 2008 17:42
Merhabalar dostlar,
Kimi dershaneler yeni döneme başladı kimi dershaneler başlamak üzere. Biz dershane öğretmenleri ise ya üç beş kuruşa iş bulduk ya da hala arıyoruz. Yaklaşan ekonomik kriz ile birlikte aldığımız ücretlerden sigortalarımızın yatırılmasına kadar özlük haklarımız daha da gasp edilmiş durumda.Yorumlardan da anlaşıldığı gibi dershane öğretmenlerinin sorunları il, yaş, cinsiyet vs gözetmeksizin bir ve bu sorunlar giderek büyüyor. Yorumlar arasında yaşanan bu sıkıntılara karşı çalışmamaktan bireysel protestolara değin öneriler sunmuş.
Dostlar, patronlar yıl içerisinde bir araya gelerek başta biz öğretmenler olmak üzere tüm toplumu daha fazla nasıl sömüreceklerinin hesabını yapıyorlar. Peki soruyorum size bizim emeğimiz üzerinden paralarına para katan bu adamalar birbirlerine öldüresiye rakip, düşman oldukları halde biraraya gelebiliyorken biz neden gelemiyoruz?
Artık yeter! Dershane patronlarının azgınca saldırılarına karşı, bizi bu kapılara mecbur eden sisteme karşı birlikte mücadele etmeliyiz. Kurtuluşun ellerimizde yani "biz" de olduğunu görmemiz gerek...
EED* | 22 Ağustos 2008 17:45
Sevgili Cenk hocam teknik bir problemden dolayı mesajınız silinmiştir. Lütfen mesajınızı tekrar gönderirmisiniz? Özür diliyoruz.
dersane demekparazit demek | 26 Ağustos 2008 17:28
nasılki siz calısırsınız aslaklar parazitler yer sizin calıştığınızı hiç bir emek vermeden
dersanelerde iste böyledir siz calışırsınız sabah 8 den akşam8 e kadar adamlar size para vvad eder ama 6ay maas alamazsınız belki bir umut diyerekten beklersiniz ama ensonun da anlarsınız ki sizin hakkınızı dersanede yönetiyim diye gezinen vesadece oturuup odasında içki içen bi adam yer üstelik kendi öğretmen bile değildirbunları gördükten sonra ben bir daha dersanelerin kapısına bile girmem boş dururum deil 3 milyar 100 milyar verse durmam saygı olmayan yerde hak hukuk bilinmeyen yerde calışmak istemem
suzi | 28 Ağustos 2008 02:11
halimize gerçekten acıyorum..bir edebiyat mezunu olarak kapı kapaı dersane dolaşıp asgarı ücrete çalışmak bu kutsal saydkları mesleğe devletın verdığı değer bu muydu.... yazık yazık
OKURKEN AĞLADIM | 28 Ağustos 2008 14:24
Selam arkadaşlar bende bir dershanede ve adı türkiyenin hemen hemen her ilende duyulmuş bir dershanede sözde ögretmenlik yapıyorum.bu yıl sözleşmeyi zorla imzaladım.hiç istemedim.
patronların kendini bir halt zanedenlerin inadına ne yapmalıyız bilmiyorum.hepimiz bıraksak aynı anda diyorum ama kaçı uyarki buna.
vazgeçin parasından onurumuzu kaybettik.

AYÇİN
ss.gg | 29 Ağustos 2008 11:54
selam arkadaşlar. bizde dershane öğretmenleri olarak bu platformda yerimizi aldık. bizde dershanede bazı sorunlar yaşadık. ama pes etmedik. dershane sahibini ve müdürünü mahkemeye verdik. sonucunu ve sürecini diğer arkadaşlarıma örnek olması için tüm dosyalarıyla burada paylaşağım. umarım bu savaştan öğretmenler olarak galip çıkacağız. herkese selamlar
a.h.g. | 30 Ağustos 2008 12:27
adanada çalışan bir dersane öğretmeniyim.matematikçiyim.4 yıldır bu işi yapıyorum.alanında iyi olan,dürüst çalışan,gençlerle diyaloğu iyi olan bu meslekte para kazanır.çevrenizin de geniş olması gerekir tabi ki.maaaşınızın bir kaç katını özel derslerden de kazanabilirsiniz.
çıko | 30 Ağustos 2008 23:34
Arkadaşlar ben Şişlide bir dershanede çalışıyorum. Her gün 100 arama yaptırılıyor öğretmenlere. Amaç yeni kayıtlar almak, öğrenci sayısını artırmak. Sizin çalıştığınız kurumlarda böyle bir şey var mı? Öğrenci bulma işi öğretmenlere mi yükleniyor?
dselcan | 3 Eylül 2008 19:32
Merhaba arkadaşlar.Siteyi yaklaşık 15 dakika önce buldum ve yukarıdaki yorumları acı bir gülümsemeyle izledim.Şu an içim rahat.Çünkü yukarıda birçok arkadaşın yapmak istediği şeyi yaptım.Dershanede tarih ve sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışıyordum.16 ay içerisinde stajerliğimi ancak kaldırabildim ve ne yaptım biliyor musunuz? 1 saat önce işten ayrıldım:)Dediğiniz gibi bu onursuzluğa daha fazla katlanmayacağım.Çünkü savunduğum değerlere tamamen zıt bir yaşam sürmekten sıkıldım.Belki birçoğunuza aynı şey olmuştur.Bazen çocukların gözlerine bakarak bir şeyi savunurken aklımdan hep şu geçiyordu:Savunduğun değerlere ne kadar uygun bir hayat yaşıyorsun? Şimdi bu çatışmaların hepsi bitti.Ne olursa olsun bu şartlarda sektöre geri dönmeyeceğim.Sektör kelimesini özellikle kullanıyorum.Diğer arkadaşların da arkamdan gelmesini beklerim.Herhangi bir hukuk mücadelesi verilecekse hepsinde yanınızda olmaya ve destek vermeye hazırım.Herkese selamlar.
dselcan | 4 Eylül 2008 11:53
arkadaşım aslı sana aynen katılıyorum.şu kemaşullah mıdır nedir aynı sıfatı taşıyor olmak çok rahatsız edici.
gökçe | 4 Eylül 2008 12:39
arkadaşlar ben de kpss mağduruyum. sizin gibi pek çok örneği göre göre işsiz kalma uğruna tüm dershanelerin teklifini reddettim. çok araştırdım bir mağzada 800 ytl alırım hem de çaycılık yapmam. dershanede öğretmenlik dışında çaycılık temizlik vb. işlerde yaptırılıyor. neyse yazacak çok şey var ama sesimizi duyan yok.
fatih | 7 Eylül 2008 18:03
hhg
özkan | 8 Eylül 2008 15:16
mnerhabalar ben daha yeni düştümn bu hayata. birinci amacım haklarımın neler olduğunu öğrenmek sonra bunlar üzerinden sözlkeşme koşullarını düzeltebilmek ayrıca dersane öğretmenlerinin bir sendikası ve ya farklı bir örgütlenmesdi var mı onları öğrenmek istiyorum.ben sizinle nasıl iletişim kuyrabilirim?
seda | 8 Eylül 2008 21:13
dershane ortamı iğrenç ssk derler yatmaz eline 300 ytl tutuştururlar zamanında ödenmez. tam bir rezalet kendi ağızlarıyla kölemiz olacaksınız dediler ötesi var mı? yol yakınken farklı alanlara yönel.
Serkan - Türkçe | 9 Eylül 2008 01:17
2007 mezunu bir öğretmen adayı olarak 2 senedir Kpss belasıyla boğuşuyorum. Neyi ölçtüğü belirsiz saçma bir sınavdan sonra yine boştayım, yine işsizim, yine yüzüm gülmüyor. Şu anda doğalgaz şirketinde kuryelik yapıyorum üç kuruş paraya. Aralık ayında askere gidiyorum ve gelince İzmir'deki dersanelerde ben de sizin gibi iş arayacağım. Daha stajyerliğim kalkmadı. En azından stajyerliğimi kaldırayım diye düşünüyorum; ama şu bir gerçek ki dersane öğretmenliği, uzun vadede yapılamayacak kadar zor, geliri az, çok emek isteyen, çok zor bir sektör. ALLAH yardımcımız olsun inşallah.
yazık... | 9 Eylül 2008 14:37
henüz bu işe bulaşmadım ama düşünüyodum.başvurduğum bikaçyer wardı staj için.nerdeyse beleşe çalıştıran bu insancıklar başımı açıp veya peruk takıp derse girme koşulunu önesürdüler..belki aranızda vardır "yok muhafazakarlar bi cephe yaptı yok onlar birbirlerini kolluyo işe alıo falan da filan da!" daye düşünen...devletin kapısını çarptığı bizlere özel sektör de yan çizmeye başladı.bazılarına müjde olsun:S
Serkan - Türkçe | 9 Eylül 2008 23:48
Bu gidişle atanmak bizim için hayal, bize çok uzak. Artık çalışacak psikoloji filan kalmadı. Her sene aynı hüsran, aynı hayalkırıklığı. bu sene eğitim bilimlerinden vurdu darbeyi Ösym. bir daha çalışamayacağım. çünkü aralıkta askerim.asker dönüşü bir dersaneyle anlaşmaya çalışacağım İzmirde...
sipahi | 10 Eylül 2008 17:30
walla arkadaşlar ne diyelim işimiz zor sayın Serkan arkadaşım ben uğraşmıyorum bile bu bizim kaderimiz insan mesleği ile ewlidir diyorlar ne kadar doğruymuş yapacak başka bi işimiz yok dewam sömürülmeye yada başlayaylım isyana ne yapalım ne yapsak boş lafları yerine çözüm getirelim.Zaten aman sen mi kurtaracan boş ver diye diye bu günlere geldik biz ezildikçe birileri coştu artık yeter..
bir üye | 10 Eylül 2008 17:33
Derneğimizde örgütlenmeye bekliyoruz o zaman sizi hocam.
sipahi | 10 Eylül 2008 17:51
Örgüt falan ne ayak :) ewet artık şart ama nasıl aklına bişiler gelen yok mu...yazıcam daha şu anda müsait deilim sivri dilli sipahi geldi heyyyyt dersane patronları,onların yalakaları,birbririni ispiyonlayan hainler bide şu yazıyı yazan ...: "kamaşullah | 16 Temmuz 2008 23:54
ben 27 yıllık dersane öğretmeniyim ve 3750 ytl aalıyorum ve bu para bana yetiyor ne haber......" al maşını da gittt burdan madem yetiyo eywallah bişi demiyoruz ama naber lafı noluyo kime tafran güzelim be... adına gurban olduğum.
Onur Yılmaz | 11 Eylül 2008 02:18
16 yıllık bir öğretmenim.6 yılım MEB'de geçti,sonra istifa ettim dershaneye geçtim.Bu dönemde şunları öğrendim:
1-Öğretim tekniklerinizi ve tecrübelerinizi patronlarla paylaşmayınız(Sadece öğrenciye)
2-Bu teknikler aynı anda düşük ücret alan öğretmenlere aktarılır.
3-Düşük ücretli öğretmenlerle aynı memnuniyette hizmet verildiği size aktarılır.
4-Bu durum kısa zamanda gönderilmenize kapı aralar.
5-İki yıl içinde herhangi bir dershaneye ''ortak'' olmayınız.Şu aralar dershaneler bir keriz bulup hisse satmaya çalışıyorlar.4 yıllık lise sistemi ve SBS oturana kadar.
6-Sıkıntılarımızı öğrenciye kesinlikle yansıtmayalım.
Çünkü kafası dalgın olan öğretmeni dershane patronu kafasına göre yönlendirir.Dershane işleten kişi çaresizliğinizi hiçbir zaman hissetmemeli.''Yine bir kek kucağa düştü derler.''
7-Size karşı yapılan bir yanlışı kesinlik toplantıda söylemeyiniz.Yöneticiyle karşılıklı konuşunuz.
8-Toplantılarda fazla konuşmayınız tecrübelerinizi sahiplere değil asıl unsur olan öğrenciye aktarınız.
EED* | 12 Eylül 2008 18:02
Merhaba arkadaşlar,
Dershane öğretmenleri olarak başta atanamamak olmak üzere onlarca sorunla mücadele etmek zorunda kalıyoruz. Bütün mesajları okuduğumuzda bu sorunlar az çok şekilleniyor zaten. Türkiye'nin her hangi bir şehrinin her hangi bir dershanesinde benzer sorunlar yaşanıyor. Bizleri bu sitede buluşturan her şeyden önce yalnızlığımızı, yaşadıklarımızı paylaşmak. Hepimizin tek tek anlatacağı çok şeyi vardır mutlaka. Yanıbaşımızda ki arkadaşlarımızla konuşamamanın verdiği sıkıntı ile "kendimiz gibi" olanı arıyoruz sanal ortamlarda ve onlarla konuşuyoruz. Aslında kendimizle konuşuyoruz. Aynı cümlelerden oluşuyor çünkü yaşamlarımız.

Arkadaşlar bütün bu sorunlar karşısında gelin bulunduğumuz şehirlerde hep birlikte ses çıkaralım. Herkes elini taşın altına koysun ve "Temsilci" olsun şehrinde. Her ilden her ilçeden yükselsin mücadale çığlığımız. Patronlar duysun bu çığlığı. Rüyalarına girelim.

Dostlar,
Bulunduğunuz illerden bizlere ulaşın. Görüşelim, tanışalım. Mücadele bayrağını göklere çıkaralım.
Biz belirleyelim artık çalışma koşullarımızı!

Not: Sitenin EED bölümünde dernek merkezinin ve temsilcilerimizin telefon numaraları var. Gerek telefonla gerekse mail(posta@egitimemekcileridernegi.org) yoluyla bize ulaşabilrisiniz.
gülten | 13 Eylül 2008 13:52
Ben bu sene öss ye girmiş bir gencim ve yıllardır dershanelere gittim.Dershane patronlarını gözü paradan başka bir şey görmüyor, kesinlikle öğrencilerin eğitimini falan düşündükleri bile yok.Ben ise en çok stajer adı altında ücretsiz olarak saatlerce çalıştırılan öğretmenlerimize üzülüyorum.Çoğunun üstümde dershanede dersimize giren ayda 3-4 milyar maaş alan öğretmenden fazla emeği var.En azından onlar bizi diğerleri gibi 'müşteri' olarak değil öğrenci olarak görüyor.
İnsanlar sadece sigortaları yatırılarak ücretsiz olarak çalıştırılıyor.Kölelik düzeninde bile en azından insanların karnı doyar, yatacak bir yer verilir.0ytl ye hangi daire kiralanır hangi restorantta yemek yenir ki?
Ben bir öğrenci olarak mücadelenizi tüm yüreğimle destekliyorum ve örgütlülüğün pek çok sorunu çözeceğini düşünüyorum.
platanus | 14 Eylül 2008 20:25
benim çalıştığım dersanede bir 4. sınıf öğretmen adayını kadrolu öğretnen gibi derslere sokuyorlar . Bu aday öğretmen de sınıf defterine imza atıyor.
Arkadaşlar bu durumu milli eğitime şikayet etsem sonuç alabilirmiyim ?
Aykan | 15 Eylül 2008 13:46
Merhaba arkadaşlar.

Evet, gerçekten durumlar çok kötü. Yarın bir gün belki bu düzeni değiştiririz. Ama ben şunu merak ediyorum ve kendi kendime de her zaman soruyorum. Dershanecilik çok mu vasıflı bir iştir? (Arkadaşlar kızmasın, ben de dershane stajyeriyim, az para alıyorum) Yani aslında önemli olan şu Milli Eğitim'de çalışan adamların kendilerine çekidüzen vermeleri ve eğitim denen olayı -büyük oranda- onların götürmesi değil midir? Ve bu kadar çok dershaneye neden ihtiyaç var?

Benim bildiğim kadarıyla Avrupa ülkelerinde dershane olayı yok. Özel öğretmenlik var ve bunlar, öğrenci yetersiz kaldığı durumlarda eve gelip ders gösteriyorlar. Bizde ise ipini koparan dershaneye gelmeye çalışıyor. Okulda bir şey öğretilmiyor zaten, ve öğrencilerin çoğu da zaten bir şey öğrenmeye çalışmıyor. Bütün sorusunu biriktirip dershane öğretmenine geliyor, ondan medet umuyor. Vakti zamanında öğrencilerin zihnine "dershaneye gitmeden üniversiteye girilmez" olgusunu yerleştiren sistem bir taraftan da stajyerin zihnine "rezil olmadan vezir olunmaz, ilk sene bir sürünmelisin" olgusunu yerleştirmiş. Böyle düşünüce aslında kullanılan sadece biz değiliz. Öğrenciler de (daha da fazlası, öğrencinin velisi; yani parayı ödeyen kişi) de kullanılıyor. Konuyu şöyle açmak isterim.

Bir kere, Milli Eğitim'in bu kadar çok dershanenin açılmasına, işletilmesine izin vermesi apaçık, kendi içinde tutarsız olduğunu; yani kendisine bağlı çalışanın ya da kurumunun, üzerine düşen görevi yerine getirmediğini göstermektedir. Niye bir öğrenci okulda öğrendikleriyle üniversiteye giremesin ki? Tamam şunu gözardı etmiyorum, sırf heves için, dershaneye gelen öğrenciler var. Ama diğer taraftan okulda bir şey öğrenemeyip de dershaneye gelmeye mecbur kalan öğrenciler; hatta kıt kanaat geçinirken ailesini zorla razı ederek bin bir güçlükle dershaneye gelen öğrenciler var. Bu adamların suçu ne şimdi? Uzak köyünden kopup gelen öğrenci, o otobüse, geldiği zaman kantinden yiyip içmesine harcadığı parayı; aynı zamanda dershanede geçirdiği vakti başka bir şeyler için harcasa fena mı olur. Yani bizim gençlerimiz bu kadar bilinçsiz mi de illa ki bir dershane öğretmeninin kontrolünde çalışmak zorunda olsun. Kendi kendine çalışıp neden kazanamasın. ÖSS müfredatını anlamak için, -en azından kendi alanım olan Türkçe için konuşuyorum- o aptal soruları çözmek için çok da yüksek derecede bir zeka seviyesine sahip olmak gerekmiyor. Çok gazete okuyan bir adam Türkçe sorularının yüzde seksenini zaten çözer. Yani ben şunu demek istiyorum ki önümüzdeki tepeleri bize dağ diye gösteren bu sistem beynimizi sürekli böyle abuk sabuk şeylerle uğraşmaya mecbur bıraktığından bu ülkede ne bilim adamı ne de çok yüksek zekalı adamlar yetişiyor. ÖSS'yi kazanan adam oldum sanıyor.

Soruyorum size, ÖSS ne kadar makul bir sınavdır?
Aykan | 15 Eylül 2008 23:37
Arkadaşlar; eğer gücümüzün bazı şeyleri değiştirmeye yeteceğine inanıyorsak değiştireceğimiz şey sistemin kendisi olmalı. Tamam, halimiz harap. Ama biz kendi durumumuzu, maddiyatımızı düzeltsek neye yarar ki. Yine bu ülkenin eğitim seviyesi çok düşük. Hepimiz biliyoruz ki bu ülkenin üniversitelerinde de yeteri kadar eğitim almıyoruz. Akademisyenlere sorsanız onların da hali harap. Tabi yine her sektörde olduğu gibi onların içinde de bu işi ticarete dökmüş adamlar var. Bunları denetleyen kimse yok; ya da var, bazı şeylere göz yumuyorlar.

Şimdi ben diyorum ki elele verip bir şeyler yapacaksak büyük düşünelim, kısa vadeli çözümleri aşalım da şu ÖSYM denen olguyu başımızdan atalım. Biz istediğimiz kadar dershanede gördüğümüz muameleyi değiştirmeye çalışalım, dava açalım, kazanalım. Ne olmuş yani? Herkese soruyorum. Yarın bir gün çocuğunuzun da bu gereksiz eğitim sürecinden geçmesine dayanabilecek misiniz? Ben şahsen çocuğumu dershaneye göndermem. Orda kaybedeceği vakti, sarf edeceği dikkati (aynı zamanda cebimden çıkacak olan parayı) başka yerlerde harcasın. Üniversite sınavını kazanmak o kadar zor değil. Sonrası önemli. Bunu hepimiz çok iyi biliyoruz.

Ve benim bu konuda enteresan bir fikrim var. İlerleyen yıllarda insanlar artık çocuklarını dershaneye göndermemeye, hatta okutmamaya başlayabilirler de. Ya da cidden iş garantisi olan bölümleri kazanmadıkça üniversiteye yollamayabilirler. Çünkü hemen hemen herkes okuyanların halini görüyor. Yani biz kendimizi kurtardık diyelim; ama bu sistem böyle sürer mi acaba?

İnsanın kendi hatasını çocuğunun ödemesi çok ağır bir bedeldir. O yüzden bence bir şeyler yapılacaksa gelecek kuşakları kurtarmak adına yapılmalı. Dershanecilik bitse ya da -olması gerektiği gibi- ikinci planda kalsa ne olur, aç mı kalırız? Hayır. Başka işler de yapabiliriz. Yeter ki gençleri şu bağımlılıktan kurtaralım. Dünyanın başka hiçbir ülkesinde böyle çıkarcı bir eğitim sistemi olduğunu zannetmiyorum. Zehri veren, diğer taraftan da panzehri veriyor da kimse fark etmiyor; fark etse de bir şey yapamıyor. Çünkü benim nazarımda şu sistemin mantığıyla uyuşturucu pazarlamak arasında hiçbir fark yoktur. Ama ben şimdi görüyorum ki bir şeyler yapmak için can atan birçok öğretmenimiz var. O halde, madem ki biraraya geleceğiz, elele verelim de şu ülkenin eğitim sistemini değiştirelim. Dershanecilik de varsın bitsin.

Eğitim emekçisine her yerde iş vardır.


Not: Bu arada şu üç bin yediyüz elli YTL alan arkadaşa bir şey sormak isterim: "Ne veriyorsun da o parayı alıyorsun? ÖSS konusu mu? Onu kitaplar da veriyor. Bu sınırların dışına çık da o zaman kazandığın parayla övün. Sen Türkiye'de lüzumsuz işlerle para kazanan insanlardan sadece bir tanesisin."
Merhaba Aykan | 16 Eylül 2008 09:01
Merhaba hocam
Evet bu ülkede hatta ben daha öteye gidiyorum bu dünyada değiştirilmesi gereken bir sistem var. Çöpe atılması gereken kan emici bir sistem.
Derneğimiz tek başına dershane öğretmenlerinin ya da öğretmenlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesine dönük mücadele eden bir dernek değil. Bu ve bununla birlikte eğitimin içeriğinden okulların paralı hale getirilmesine kadar eğitime dair yaşanan sıkıntılara karşı Öğretmen-Öğrenci-Veli dayanışması ve birlikteliği içerisinde önüne hedefler koyar.
Dolayısıyla kendimizi bırakalım onları kurtaralım değil onlarla toplumun geleceğini birlikte inşa edelim.
sipahi | 17 Eylül 2008 21:42
arkadaşlar malesef ben bugün sömürü düzeninden değil birilerinin ayağını kaydırmaya çalışan arkadaşlardan şikayetçi olucam.Sömürü var yok değil ama sağolsun bazı arkadaşlar öyle alışmış ki bu düzene onların kölesi olmuşlar.oooooh birazda siz sürün ekmeklerine yağı ve balı derdiniz ne arkadaşlar ya memnun değilseniz yüzüne karşı söyleyin uyarın bağırın ama o kalleş düzenin yöneticilerini unutun lütfen... sivri dilliyim demiştim evet öyleyim vazgeçmiycem 4 yıllık stajer öğretmenim bu dilim yüzünden öylede kalacağım ben halimden memnunum çocuklara bi şeyler öğretebiliyorsak ne mutlu bize yönetim mi onu sallayan yok maaş zaten ya geliyor ya gelmiyor pazarlığa gerek yok 3 milyara imza atsam vermedikten sonra bi anlamıda yok Allah'a şükür hiç denk gelmedim bu olaylara ama en çok kızdığım nokta öğrenci taksitini getirmemiş ona birebir veremezsin ya bu beni ilgilendirir mi yaa Allah aşkına ben orda bir eğitimciysem görevimi yaparım bu gibi kurucularıda ...neyse bozmadım ağzımı kusura bakmayın anlayan anlamayan varsa ignore etsin:)
sipahi | 17 Eylül 2008 21:53
ya kardeşlerim benim sesim mi çıkmıyo bak bunları bağırarak yazıyorum artık yeteeeeeeeeeeeeeeeeeer sömürüye son verin yoksa millet verecek (vericez dimi!?)
sipahi | 17 Eylül 2008 22:02
pşt kamaşullah unutulmadın senin gözlerini kamaştırırım burda adam gibi dertleşiyoruz kafamı bozma her girişimde yazın orada duruyor gördükçede sinir katsayılarım artıyor tamam al maaşını hakkediyorsan sok cebine hak etmiyorsan üfff ya arkadaşlar özür dilerim ama ya ben bu kamaşullah'ı çok seviyorum ya kamuş bak canım ciğerim bilirsin ben seni severim yapma böyle ayıp oluyo bu üçüncü klavye bana da yazık ya hadi n'olur insaf et bu gibi konularla bizi yorma canım kardeşim benim(babamın selamı var :))
ibrahim meriç | 20 Eylül 2008 22:13
ya ben bu yorumları okudum içimde karamsarlık vardı iiicene büyüdü!bu memleket nereye gidiyo!öğretmenlikten daha asil ve büyük bir meslek mi var!bu gidiş hat nereye! kapitalizm eğitimidemi yuttu! ben neden egıtım ve ya fen edebıyat dıılde ıletısım fakultesı yazdım! ben nereye gıdıyorum! nerde bu mıllet! :D :((((((((((( ağlanacak halimize gülüyomuyuz?
kardelen | 21 Eylül 2008 11:30
arkadaşlar merhaba..geçen mart ayında bir dersaneye başladım arkasından müdürlük teklif edildi.sözleşmem 1 yıl. daha altıncı ayında patron sukoyvermeye başladı.bana tahsisi edilen odayı işgal ettirdi.haftanın 3 günü gideroldum.ayrılmam için yapıyor.gururum sözkonusu.bunların açıkları malum gani gani.sözleşmemyi tek taraflı fes edebilirmi. bunun burnunu sürttürebilirmiyim. lütfen bilen biri bana yol göstersin..HEPİNİZE SAYGILAR..
kardelen | 21 Eylül 2008 16:43
dershaneler yeterince denetlenmiyor.bence dersane açmak bukadar kolay ve ucuz olmamalı.dersane eğitmenleri kenetlenmeli.amaçları sadece az parayla çok çalıştırıp ceplerini doldurmak.
Erhan G. | 26 Eylül 2008 00:44
Merhaba arkadaşlar...Ben de bir dershanede etüt öğretmenliği yapmaktayım.Yukarıda yazılanları tek tek okudum ve anladığım kadarıyla herkes paçayı kurtarma derdinde.2 yıldır bu sektördeyim ve şimdiye dek gördüğüm şey; maaşı iyi olanın sustuğu, yetersiz olanın şikayet ettiği...Açıkçası ben aramızda samimi bir beraberliğin olacağına kesinlikle inanmıyorum.Dershane ortamındaki öğretmenler arasında zerre kadar içtenliğe rastlamadım.Tam aksine herkeste bir kuyu kazmacılık, iftira ve çamur atmacılık var hem de tüm şiddetiyle.Yapmacık gülüşler, zoraki muhabbetler, naylon ilişkiler...Böyle bir ortamda örgütlülüğün sağlanabileceğine inanmıyorum.Gerçek örgütlenme fedakar bireylerle sağlanır.Fedakarlık bizlerin çoktan unuttuğu bir kavram.İçinize iyi bakın, bencilliğin kök saldığını göreceksiniz.Hiç birinize inanmıyorum.Lütfen beyler...Birbirimizi kandırmayalım!!!
Serkan - Türkçe | 5 Ekim 2008 00:00
Ben de 2 senedir Kpss ile atanamayan işsiz bir öğretmen adayıyım. 2 senedir çok çalıştım, çok mücadele ettim, çok emek verdim ve bu sene de olmadı. Kpss tarihinde bir ilk: Türkçe tabanı 86. Büyük bir boşluğun içerisindeydim kaç aydır. Yeni yeni toparlanıyorum.Bu gidişle atanmam imkansız. Aralıkta askere gidiyorum. Askerlik - dönüşü nasip olursa - İzmirde dersane öğretmenliğine başlayacağım ve stajımı kaldırmaya çalışacağım.Ben kendi işimi yapmak istiyorum. Az paraya da olsa. Allah yardımcımız olsun.
Nuh - | 24 Ekim 2008 10:49
Dönem ortasında, yaptığımız anlaşmaya sadık kalınmadan (tabii ki iki sözleşme imzaladık bu yüzden yasal yönden yapacağım bir şey yok) "öğrenci az" gerekçesiyle öğretmen maaşlarını 5 oranında düşüren bir dershanede öğretmenlerin içinde benim de bulunduğum 'lik kesimi istifa etmiş geri kalan … ise bu koşullara da boyun eğmiştir. Toplu hareket edilmedikçe bir çözüm gelmeyecektir. Aileler bu kurumlara bi dünya para vermekte, öğretmenlerin de yüksek maaşlarla çalıştığını düşünmekte. Ancak durumun bu halde olduğunu bilen hiçbir aile sanmıyorum ki çocuğunu böyle kurumlara göndersin...
matematikci | 24 Ekim 2008 23:01
arkadaslar kriz var bahanesiyle ucretlerimizde kesinti yaptilar evliyim ve iki cocugum var istifa etsem nasil gecinirim bilbiyorum fakat aldigim maas bile yetmiyorken bu kesinti kotu oldu suan meslegimin disinda baska bir is ariyorum buldugum gun istifa etmeyi dusunuyorum suan istifa edersem dershanem zor durumda kalacak kucukte olsa onlara tepkimi gosterecem cok kararliyim
Şinasi | 27 Ekim 2008 16:27
Sevgili arkadaşlarım,ben de dershane öğretmeniyim.Artık bu işi yapmaktan sıkıldım.Öğretmenlik mesleği onurunun ayaklar altına alınmış olduğu bir sektörde kendine olan inancını kaybetmiş bir öğretmene dönüştüm.Eğitim ilkelerini bir kenara itip esnaf zihniyetiyle hareket eden umut tacirine döndüm.Yeni arkadaşlara tavsiyem: Bu işi amaç olarak değil araç (basamak) olarak görmeleridir.Yani biraz deneyim kazanıp bir koleje ya da kpss'yi kazanıp MEB'e geçmeleridir.Aksi takdirde bu iş öyle 20-25 yıl yapılak bir şey değildir.Ağır sanayide çalışan vardiyalı işciler gibiyiz.Öğretmenlik mesleğinin bir mesaisi olmalıdır.Eğer bu meslek profeyonel bir meslekse(ki öyle)günde 8 saatten fazla yapılmamalıdır.Böyle giderse dershanelerde sabahlayacağız. Saygılarımla...
mer t | 27 Ekim 2008 21:27
dershane ogretmeni arkadaslar lutfen birlikte hareket edelim biz boyle korkak davrandikca patronlar karlarina kar eklemekte bizlere ise surunmek dusmekte ozdebir diye birseyden haberiniz vardir yani tum patronlar birlikte karar alip ogretmenleri nasil kole gibi calistiririzin kararlarin aldiklari topluluk
ahmet | 28 Ekim 2008 23:08
ben bugun ıtıbarıyle ıstıfa edıp bağımsız parası olmayan ama aklı rahat bırı oldum ne yapacam bılmıorum balıkcılık mı yapsam dıyorum bazen
şengül | 4 Kasım 2008 22:32
sevgili meslektaşlarıma naçizane birkaç kelam etmek isterim.... patron ya da kurucu diye tabir edilen sülfatlara karşı şu izlenimi verin."öğrenci benim arkamda.ben yoksam onlar da yok.dolayısıyla senin paracıklar da duman olur uçar." bak bi tane daha geldi"beni hoş tutun.accayip çevre yaptım.bi laf çıkartır alayınızı bitiririm." bu tüyolar altın değerinde.olabildiğiniz ölçüde kendinize güvenin ve korkmayın.işsizlik parasızlık gibi mefhumlar insanı korkaklaştırır,acizleştirir.bunları kafanızdan uzaklaştırın derim.dik durun..ben sektörün kazan kaldırdığı yerin merkezinde benim diyen dershane patronlarını böyle kepaze ettim.ben hala dershane öğretmeniyim.hala para kazanıyorum.onlar bi taraflarındaki açığı kapatma derdinde..
whatelse | 24 Kasım 2008 16:06
ben 3 senedir samsunda dershanecilik yapıyorum.ve bu sene aldığım maaş gecen ay itibariyle % 10 düşürüldü..sebep:mali kriz,kontenjanların artması ve öğrenci kayıdının azalması.3 sene önceki maaşımdan daha az alıyorum şu an.bu sektör ölmüş bir sektör.kadir kıymet bilen yok.işini ne kadra iyi yaparsan yap kimse takdir etmiyor.ben de işimi artık eskisi kadar içten yapmıyorum.önceden ahlakın etik kurallarının ön planda olduğu hayatımda,bu son maaş indirmesi olayından sonra hiçbirisine inanmıyorum.atanırsam,memur olursam giderim.siz de gidin.patronları zengin etmekten başka ne yapıyoruz ki.hiç.koca bi hiç.berberimin bile(aşağılamak değil,sadece üniversite mezunu değil) bir evi arabası var.gözüm yok arabada evde.sadece düzenli maaş istiyorum.saygı istiyorum
burcu | 12 Kasım 2008 22:16
herkese merhabalar,
malum kpss yüzünden beklemedeyim ve bu sebeple bir dershanede eylül ayında calışmaya başladım. şartlar gittikçe ağırlaştı, başta yapılan sözlü anlaşmaların dışına cıkıldı ve aramızda tatsız diyologlar geçti. hemen 2 gün sonra yani dün istifa dilekçemi yazacağımı söyledim,bana sözleşme hatırlatıldı. yine de dün istifamı yazıp verdim ve kayda geçti. bildiğim kadarıyla 15 gün içinde bana geri dönmek zorundalar. benim tahminim ise zaman kazanmak adına reddedecekler. o durumda da yine bildiğim kadarıyla noter onaylı dilekçemi milli eğitime verdiğimde valilik onaylı tek taraflı sözleşme iptali gerçekleşiyor. bu durumda benden herhangi birşey talep etme hakları var mı? ya da zarar görebileceğim bi durum? yardımcı olabirseniz cok sevinirim cünkü malesef cok fazla bilgim yok bu konuda, 2 aydır öğrendiğim şeyler şunlar; bu kurumlarda yöneticiler öğretmeni kepaze eder, öğrenciler de yöneticileri.. daha bi kaç gün önce, dersane kurucularının birini bir öğrenciye yalvarırken gördüm (ertesi gün bana resti ceken adam) ki 7 tane kurucumuz var.. hepsinin karşısında dimdik durdum lafımı esirgemedim ama artık burdan kurtulmak istiyorum! ben bunu 2ay sonra anlayabildim, yıllarca içinde olup kör kalmış arkadaşlara gercekten çok üzülüyorum.. bilgilerinizi bekliyorum.
Sevgilerimle..
EED* | 12 Kasım 2008 22:29
Merhabalar
İstifa dilekçenizi verdikten sonra 15 gün bekleyip ayrılabilirsiniz. Ancak sözleşmeniz nasıl, özel maddeler var mı bilmiyoruz. Bunlar çok önemli. Sözleşme metninizi gönderirseniz daha çok yardımcı olabiliriz.
Görüşmek üzere.
felixius | 15 Kasım 2008 01:02
Merhaba Arkadaşlar,
ben geçen sezon İstanbulda orta halli bir dersanede görev yapıyordum. ilk başlarda herşey iyi kötü gidiyordu ancak daha sonra maaşımızı alamamaya başladık. bir gün dershanemize uğrayan EED'li arkadaşlarla tanıştık.9 yıldır bu sektörde olan biri olarak böyle bir oluşumun varlığı beni çok heyecanlandırdı.daha sonra maaş alamama durumu gitgide arttı ve biz derneğin ankaradaki merkezine mail attık. hemen bize geri döndüler ver istanbuldaki arkadaşlarla görüşebileceğimizi söylediler.istanbuldaki arkadaşlarla görüştük yasal haklarımız ve sesimizi duyurabilmemiz konusunda ellerinden geldiğince bizleri bilgilendirdiler ve destek oldular. ancak gelin görün ki biz 14 öğretmen bu desteğe yeterince karşılık veremedik. belki paramızı alırız umuduyla sesimizi çıkarmamaya devam ettik. sonuçta da paramızı alamadık. en son abc dershanesinde çalışan arkadaşların eylemini gördüm ve onları takdir ettim. bizlerin yapamadığını onlar yaptı. EED çalışanlarının desteğini unutmam mümkün değil ve ben de dernek için bundan sonra elimden ne geliyorsa yapacağım. inanın örgütlenmeden bu sorunların üstesinden gelmenin imkanı yok, bireysel çırpınışlar hiçbir şey ifade etmiyor.
THE WALL | 14 Kasım 2008 18:21
ŞUAN TÜRKİYENİN EN BÜYÜK DERSHANELERİNDEN BİRİNDE ÇALIŞIYORU BİZİM ŞUBEMİZDE 140 CİVARINDA ÖĞRETMEN ÇALIŞIYOR VE 2.5 AYDIR PARA ALAMIYORUZ! BİZİM GİBİ OLAN TÜRKİYEDE BİRÇOK ARKADAŞIMIN OLDUĞUNUDA BİLİYORUM BU GİDİŞE BİR DUR DEMEK GEREKİYOR ! BAKIRKÖY\İSTANBUL
cem ata | 20 Kasım 2008 08:19
arkadaslar turkiyede kriz var bunu herkez yasayacak dersahne sahibini korumak istemiyorum ama adamlar ne yapsin benim dershanem gecensene 1000 ogrencisi varken bu sene 400 ogerncisi var kazanclari bizim maasimiza zor yetiyordur biraz sabirli olun bu kotu gunler gececek allah hepimize yardimci olsuun bizler meslegimizi cok iyi yappmaliyiz toplumu iyi egitmieliyizki bizleri yoneten insalar iyi olsun iyi dusunsun
iconoclast | 4 Aralık 2008 23:22
Düşünüyorumda bu meslek adına söylenmemiş bir söz var mıdır? yada bir meslekmidir bu... hayatını kazanacak bir ücret almadığın halde ; enerjin bitene kadar çalıştırıldığın ve buna rağmen ne öğrenci nede yöneticiler tarafından zerre kadar takdir görmediğin bir meslek...her gün işe giderken bu dilemmayı yaşıyorum, neden hala bu sektördeyim neden çalışıyorum? bilen varsa söylesin lütfen her mesleğin olumsuz tarafı ellbette var ama dershane öğretmeni olmaktan daha zor ne var?
tüm yazılanların özeti | 11 Aralık 2008 02:08
bu kısmı iki şekilde özetlemek gerekiyor:

1.dersaneciliğe başlamamış yada stajer olarak çalışan arkadaşlar için ki bu en rahat kısmı ;başlamayın sakın çünki bu yolun sonunu bilen yok her yıl nere ile anlaşıcam ne kadara anlaşıcam acaba şu ortağada geçen gün selam vermedim acaba beninle yıl sonunda bu yüzden anlaşamayabilirlermi? gibi uykunuzu kaçıran gençliğinizi kemiren sorunlarla uğraşmamak için ya atanabilecekseniz kendinize inanıyorsanız kpss ye yada farklı devlet işlerini düşünün derim.
2.kısım ise benim gibi yıllarını bu işe vermiş arkadaşlar için özetleyecek olursak.dersanede sevilin hemde çok öğrenciler arasında tabii ki.ara sınıflarla daha ilgili olun.mümkünse velileriyle görüşün.yukarıda bi hocamızın dediği gibi problemi idare yansıtmayın.Ve en önemlisi hiç bir zaman ama hiç bir zaman dersaneye muhtaç olduğunuz hissini vermeyin.Ve tamamlayıcı son öğe olarak her zaman arkanda birilerinin var olduğu hissine kaptırın.

bu yazıyı yazanda kim die merak edenlere 6 yıldır dersane öğretmenliği yapan her yıl ne olcak korkusunu yenemediğinden 3.kez doğru kızla evlenmekten hep korkular nedeniyle vazgeçen bir matematikçi olarak not düşeyim. :)))
(site ve yönetici arkadaşlara ve özelliklere sizlere çok teşekkürler)
BAYRAMDA İŞSİZ AÇ ÖĞRETMENLER | 5 Aralık 2008 16:21
EDEBİYAT ÖĞRETMENİ İŞSİZ. YÜKESK LİSANSINI YAPMIŞ.SASYA GÜVENCESİ YOK. KPSS DEN 74 ALMIŞ. YAŞ 33 OLMUŞ. 3 YILDIR ATAMA BEKLİYOR. SÖYLEYİN BANA YAŞAMAK İÇİN NE KALDI ARTIK. ÖĞRENİM KREDİSİ BORÇU FAİZİYLE BİRLİKTE 6 BİN YTL. YAZIKLAR OLSUN.HAYATIN NE ANLAMI VAR SÖYLEYİN BANA. İKİ SONRA BAYRAM ERZURUMDA CADDELER İNSAN DOLU. BEN ARTIK YAŞAMIYORUM.......
fizikçi | 10 Aralık 2008 15:33
Neden birlik olamıyoruz? kadere boyun eğmektense birlik olalım sömürüye son verelim.Devlet bizleri sermayenin kucağına kendi eliyle itiyor. ben ve benim gibi birçok arkadaşım fizik öğretmenliği hayaliyle kendimizi avutuyoruz hiçbir sosyal güvencemiz olmadan zamanı tüketiyoruz umut edip duruyoruz. neden bizleri yetiştirip çaresiz bırktılar eğer okumasaydım şimdi oturuşmuş bir işim olurdu ve en azından hayata erken başlayıp birçok aşamalardan geçip kendi yolumu bulurdum. ama ben üniversiteyi bitirdikten sonra sadece öğretmenlik yapmayı düşündüm ve bunun için yıllardan beri devlete atanma umudu ile dershanelerde sürünüyorum.. evet sürünüyorum sigortam eksik yatttığı için doktora gidemiyorum. maaşım yaklaşık 3 aydan beri verilmediği için kiramı ödeyemiyorum. kriz var diye hergün işsizlikle tehdit edilerek, etüt hariç ayda 110 saat derse zorlanıyorum ben artık sosyal güvence ve düzenli bir maaşım olsun istiyorum çokmu? artık yök ile meb işbirliği yapsın işssiz fizikçiler yetiştirmesin yada yetiştirdiklerine adam gibi iş olanağı sağlasın.
Hiç umut yok mu ? | 9 Aralık 2008 13:23
henüz 3. sınıf öğrencisiyim.kpss belasıyla uğraşmak yerine dersaneyi tercih etmeyi düşünüyorum.ama yukarıdaki yorumlar iç karartıcı. hiç iyi yönü yok mudur bu sektörün ?
masu | 15 Aralık 2008 12:59
sadece offf diyebiliyorum bende dershane öğretmeniyim ve sıkıntılar aynı yurdun her yerinde sen ne kadar iyi olursan ol yeterli değil dershanecilikte. Önemle belirtiyorum ki bu ezik dershane öğretmenlerinin durumunu öğrenciler bile biliyor ve zamanla deshane öğretmenine duyulan saygı azalıyor yazık ki çok yazıkkkk
bosverin | 18 Aralık 2008 22:28
herkez kurumunu yazabilirmi ben finaldeyim isler hic yoluda gozukmuyor
edebiyatçı | 21 Aralık 2008 16:50
arkadaşlar bilmiyorum duydunuz mu? meb dershanelere bir bildiri yollamış.dershanede çalışan kadrolu öğretmenlerin sayısını istiyormuş.ortalıkta dolaşan söylentiye bakılırsa seçim öncesi meb bir formasyon kursu açma düşüncesindeymiş.aslı nedir bilmiyorum.sonuçta türkiye'de yaşıyoruz her şey olabilir.bilgisi olan var mı acaba??
bahadır | 21 Aralık 2008 22:52
bu haberi bugün ben de kendi dersanemde duydum...

daha sağlam bilgisi olan var mı acaba?
acaba doğru mu???? | 21 Aralık 2008 23:24
evet ben de yeni duydum ama tam olarak nedir ne değildir bilmiyorum.meb in sayfasında bir şey yazmıyor.bana da dershanede çalışan bir arkadaşım söyledi.hadi hayırlısı.umarım doğrudur
Şinasi | 23 Aralık 2008 19:26
Arkadaşlar bu tarz bir girişim 2 yıl önce de olmuş;ancak YÖK tarafından engellenmişti.Dershanede çalışan öğretmen arkadaşlar,Milli Eğitim Bakanlığı dershanede çalışan uzman öğreticilere formasyon verir mi bilinmez;ama ben diyorum ki bakanlık dershanede 3-5 yıl ve daha üstü çalışan ve bu bağlamda stajyerliği kalkmış,alanında tecrübeli, iyi yetişmiş formasyonlu(Olmayanlara hizmet içi eğitim kurslarıyla verilmek üzere) öğretmenlere devlet okullarına sınavsız geçiş hakkı tanısa daha iyi olmaz mı? Saygılarımla..
sıradan BİRİ | 27 Aralık 2008 00:44
EVET SIRADAN BİRİYİM TÜRKİYEDE ÇÜNKÜ ÖĞRETMENİM VE HATTA DERSHANE ÖĞRETMENİYİM.ŞİMDİ ŞUNU DÜŞÜNEBİLİRSİNİZ MEMNUN DEĞİLSEN ÇALIŞMA DİYE.AMA NE YAPACAZ HAYAT ÖYLE İSTİYOR NE YAZIK Kİ. ARKADAŞLAR TÜRKİYEDE ÖĞRETMENE SAYGI KALMAMIŞ ÇÜNKÜ 27 YILLIK ÖĞRETMENLER HERKESİ YANLIŞ YETİŞTİRMİŞŞ 3750 ALIYORUM DİYE HAVA ATMAYA BENZEMİYO BU İŞLER SENİN SÖZDE O MAAŞIN KAÇ KİŞİNİN MAAŞI YAZIKKK
EGOR | 28 Aralık 2008 23:56
Yarın birey dershanesiyle görüşücem, yazılanları okudum ve korktum açıkçası..Ama ne yazık ki başka çare yok,parayı az hissedersem hiiiç girmicem, girersem de yararlı olmaya çalışıcam...
zelinartug | 5 Ocak 2009 16:54
Dershaneler günümüzde, işbirlikçileri iktidarların da desteklemesiyle KPSS mağduru eğitim emekçilerini iyice halkalı kölelere dönüştüren, gençlerin gelecek umutları üzerinden rant sağlayan kurumlara dönüşmüştür. Eğitime yıllarca hizmet vermiş bir eğitimci olarak, eğitim emekçisi arkadaşlarımın dikkatlerini bir kez daha bu konuya çekmek istedim. Bu nedenle “milliyetblog”ta konuya ilişkin yazdığım yazının linkini veriyorum. Bu yazıya yorumlarınızı ve desteğinizi bekliyorum. Saygılarımla
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=153001
kadir hoca | 6 Ocak 2009 14:25
öncelikle boyle bir calısmadan oturu sizi tebrık edıyorum gecenlerde milli egıtım dersanelere yazı gonderdı dersanelerde calısan uzman ogretıcılere formasyon verecekler bizler basvuruyu yaptık umarım sizlerınde haberı vardır,anadolu unıv. işbirligi ile interaktıf ortamda verılecek dersler
kadır hoca | 7 Ocak 2009 08:11
bu formasyon dersi imkanını saglayan akp hukumetıne tesekkuru bır borc bilirim,bu hukumet sayesınde dersanelerde calışma imkanı bulduk ve yıne bu hukumet sayesınde insallah formasyon derslerını alacagız
ÖĞRETMENİM | 9 Ocak 2009 20:52
ÖĞRETMENİM ÇOK ÜZGÜNÜM İŞSİZ VE SOSYAL GÜVENCESİZ BIRAKILDIN.BU ÜLKEDE 150 YILDIR ÖĞRETMENDEN BAŞKA HERKESİ ÖĞRETMEN YAPTILAR SENİ ÖĞRETMEN OLACAKSIN DİYE İŞSİZ BIRAKTILAR.İŞSİZ ÖĞRETMENLER BU GÜNLERİ UNUTMA!!!
ERZURUM'DAN SEVGİLER....
polat | 11 Ocak 2009 01:33
7 yıllık dershaneciyim, 7. kurumumda çalışıyorum. hiçbir zaman bir kurucuya boyun eğmedim. güzel paralar kazandım ama hergeçen gün rezalet bir duruma gidiyor ücretler. önceki yıl 2750ytl, geçen yıl 2100ytl. , bu yıl 1800 ytl kazandım. dershaneciliği çok severek yapan bir öğretmen olarak ilk defa bu sene keşke devlette çalışsaydım diyorum. 7 yılda epey birikimim oldu ve yeni başlayan dershane öğretmenlerimiz "hocam neden siz dershane açmıyorsunuz" diye soruyorlar. ben de "şerefsiz olurumu diye korkuyorum" diyorum. özellikle ben hiç bir zaman yapmadım ama yeni öğretmenlere broşür dağıtma gibi işleri yaptırmaları çok zoruma gidiyor.
polat | 11 Ocak 2009 01:57
çalıştığım 7 dershanenin hepsi de .....dergisi dershanesi olarak bilinen kurumsal dershaneler. ama bu işe yeni başlayacak arkadaşlar markaya aldanmayın hepsi de birbirinden rezil. evli arkadaşlara sözüm yok ama bekarsanız korkmayın, birlikte hareket edin, mesela derse girmeyin, onların tehditlerinden korkmayın, bir öğretmene korkmak yakışmaz...
alemdar | 11 Ocak 2009 21:55
polat çok doğru söylüyorsun dershanelerin hepsi aynı. senin branşın matematik olduğu için bir süre daha idare edrsin ama sonuçta dershanecilik çekilmez. yeni başlamayı düşünenler yol yakınken vaz geçsin..... sondan pişmanlık fayda etmez
gizem | 12 Ocak 2009 21:26
arkadaşlar bu kadar mı kötü dershanecilik. ben ücretli öğretmenlik yapıyorum. branşım edebiyat ama ilçede çalıştığım için maaşım yol ve yemeğe gidior. cebimde 350 anca kalıyor kavram dershaneleriyle görüşecektim ama ne önerirsiniz?
polat | 13 Ocak 2009 23:15
gizem öğretmenim yazdığım mesaja dikkat...markalara takılmayın aldanmayın. 7yıllık dershaneci bir bayan arkadaş (edebiyat) bu yıl çok sevdiği dershaneciliği bıraktı ve kpss kursunda benim öğrencim. yıllarca öğretmenler odasında karşılıklı oturduğumuz bu arkadaşın şimdi karşımda öğrenci konumunda olması gerçekten üzücü. bence siz de hiç zaman kaybetmeden kpssye hazırlanın...
polat | 13 Ocak 2009 23:29
bence dershaneye bulaşma gizem. ama şimdi sana bu sözler çok boş gelecektir. yine de sen bilirsin... en az iki yıl parasız ve sigortasız çalışmaya,sömürülmeye hazırsan başla dershaneye
gizem | 14 Ocak 2009 20:34
önerileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. kpss kursuna gidiyorum ama lisede çalıştığım için ancak öğrencilerle uğraşıyorum. kendim iin hiçbir şey yapamıyorum.öğrenim kredisi borcum olmasa o okuldan hiç düşünmeden ayrılırdım. neyse bir çok arkadaşla aynı kaderi paylaşıyorum.inşallah kimsenin emeği boşa çıkmaz.
edebiyatçı | 14 Ocak 2009 22:50
10 yıllık dershanecilik hayatımı noktalamaya karar verdim artık bu düzenin parçası olmak istemiyorum. zararın nersinden dönülse kardır diyorum
buse | 15 Ocak 2009 17:19
edebiyatçı arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. bu yıl taban puan 79 da kaldı fakat birisinin 76 puanla doğuya atandığını öğrendim. en düşük kaç puanla aldılar bilginiz var mı? ben yetmiş aldım başvurmadım çıkarmıydı doğu yazsam.bilginiz varsa lütfen cevap yazın.
banu ve hilal | 18 Ocak 2009 00:39
bizde dershanede çalışıyoruz.yada amelelik yapıyoruz.sabah giriş saati 9 akşam çıkışımız belli bile değil bazen gece2 de eve geliyoruz.bunun karşılığında 1 gün bile iznimiz yok.sonuç mu hergün işittiğimiz azarlar yanımıza kar kalıyor.fizik ve biyoloji mezunu insanlar ilköğretim 1.sınıftan itibaren derslere giriyoruz.bunun karşılığı olarakta 500tl alıyoruz.bişeyler yapsak hiç fena olmaz artık.patronların kazandığı paralar onları mutlu ediyor.ama bi teşekkürü çok görüyolar günlük 200 kişi aramadığın zaman iş yapmamış oluyosun....
edebiyatçı | 20 Ocak 2009 23:45
keşke tüm dershane öğretmenlrini meb'e alsalar ne güzel olurdu değil mi
edebiyatçı | 21 Ocak 2009 00:11
buse arkadaşım ben daha önce milli eğitimde 4 yıl çalıştığım için açıktan atama yoluyla atancam. Bu nedenle puanlar konusunda bir bilgim yok. Bundan 11 yıl önce böyle bir aptallık yaptım ve istifa edip dershaneye geçtim am çok cazip bit tekliftive sonrasında da iyi paralar verildi ancak zamanla bu işin çivisi çıktı. Dershaneler ne kadar ucuza öğretmen çalıştırım kaygısına düştü
aliş | 24 Ocak 2009 00:11
buse ben 77 ile hep hakkari şırnak yazdım çıkmadı gerisini sen düşün
ellie | 26 Ocak 2009 21:39
elimizden hayatlarımızı alıyorlar..bu ülkenin,okumuş,aydın,genç beyinlerini yiyerek besleniyorlar..bu gidişe dur demenin zamanı gelmişti..
buse | 29 Ocak 2009 23:00
edebiyatçı arkadaşlar başta olmak üzere tüm arkadaşlar size sesleniyorum! hüseyin çeliği mail yağmuruna tutalım.
akolu | 28 Ocak 2009 16:22
bende dershane öğretmenyim ve çözüm bence güçbirliğidir arkadaşlar... ve ya dershanelerin kapanmasıdır... o zaman o arkadaş bakalım alabilecek mi 3.750 gibi paraları nabeeeerrrrrrrrrrr birgün gelecek halk tam anlamıyla istediğimiz gibi iktidara gelince o arkadaş bakalım nerelere kaçacak nabbeerrrrrrrrr :):):)
ESRA FİZİKÇİ | 2 Şubat 2009 05:20
BEN FİZİİK ÖĞRETMENİ OLMANIN HAYALİYLE YANIP TUTUŞAN YENİ MEZUN BİR ÖĞRETMEN ADAYIYIM.SİTEYİ TESADÜFEN BULDUM.BU İŞE TAM OLARAK BAŞLAMIŞ SAYILMAM.GEÇENLERDE BİR DERSHANEYLE ANLAŞTIM.STAJIMI KALDIRACAKLARINI SOLEDILER.SONRA MİLLİ EĞİTİMİN DONEM ORTASINDA STAJ KALDIRMADIĞINI SOLEDILER.TABİ BEN YEMEDİM AMA YEMİŞ GİBİ YAPTIM.YARIN DIPLOMAMI ALMAYA GİDİCEM.AMA BU YAZDIKLARINIZI OKUDUKTAN SONRA YEMİŞ GİBİ YAPMAKTAN VAZGEÇTIM ARKADASLAR.İÇİMDEKİLERİ SOLICEM PATRON BOZUNTUSUNA.GERCEKTEN HALIMIZ İÇLER ACISIYMIS.YENI FARKINA VARIORUM.TAMAM DEIDIGINIZ GİBİ BIRLIK OLALIM BURADA HERKES AYNI ŞEYI SOLUOYOR.PEKİ AMA NASIL?
HÜSEYİN ÇELİK'İ MAİL YAGMURUNA TUTMAK GUZEL FİKİR.MESELA BUNUN GİBİ NE OLABILIR?
cem1 | 2 Şubat 2009 09:20
şimide öğretmenlerden işe girişte istifa dilekçesi vea açık senet alıyorlar.milli eğitim bakanı göreve nasıl denetleme yapıorlar anlamdımmm
özlem 2 DİKKAT!!! | 2 Şubat 2009 19:30
Merhaba,sevgili hocalarım ben de beş yıldır dershanede çalışıyorum.Burada yaşadığım zorlukları dile getirmeyeceğim zaten biliyorsunuz.Meb ve Açıköğretim fakültesi tarafından formasyon verileceği söylentisi çıkmıştı biliyorsunuz(2008 Aralık)Bununla ilgili Elazığ Milli Eğitim Müdürlüğüne gelen belge var elimde.Kayseri'de Milli Eğitim Müdürlüğü'ne sordum böyle bir çalışma yapıldığı ifade edildi.Ben bütün kurumlara hükümete mail gönderiyorum formasyon konusunda.Lütfen siz de gönderin.

Özellikle sizden ricam Sabah gazetesi eğitim yazarı Sait Gürsoy'a mail atmanız.O bu konuyu yakın zamanda gündeme getirdi.Bu işin peşini bırakmamalıyız.Mutlaka mail gönderin maduriyetinizi dile getirin.Artık Fen-Ed. olarak sesimizi duyurmalıyız.Şu ara yapamazsak bir daha formasyon bizim için hayal olur.
polat | 6 Şubat 2009 23:40
arkadaşlar dershanelere boş senet ve iş başlangıcında istifa dilekçesi vermeyin. bunlar sizin elinizi kolunuzu bağlar. ücretli öğretmenlik gibi saçmalıklara başvurmayın. ücretli öğretmenlik için başvuran bu kadar öğretmen oldukça tabiki istediğiniz kadar atama yapmayacaklar. dershanelerden maaşlarınızı alamıyosanız derslere girmeyin, broşür dağıtmak gibi öğretmenin yapmaması gereken işleri yapmayın. korkmayın lütfen.
hayal ve ümit | 7 Şubat 2009 21:59
bizim derdimiz 3.750tl alan öğretmenler olmamalı. önemli olan devletin biz öğretmenlere veya adaylarına iş imkanı sağlayamaması. özel sektörün kamusallaştırılmasından yanayım. para ne zaman ki araç olmaktan amaç olmaya başladı bu sektörün önüne geçilmesi zorlaştı.
meb öğretmeni | 21 Şubat 2009 22:59
arkadaşlar merhabalar.yorumlarınıuzı okudum ve çok üzüldüm.dershaneciliğin bu kadar kötü oalbileceğini tahmin etmemiştim.ben meb öğretmeniyim.öğleden sonralarımı degerlendırmek ıcın yaklasık 2 aydır bana uyan işlere bakınıyodum.sonunda buldum gıbı.ders saati ücretine 15 tl diyorlar ve haftada 18 saat falan derse gırecegim.toplamda tatmın edıcı bı para.tabı ınsallah paramı alırım diye ümit edıyorum.arkadaslar umarım en kısa zamanda mebli olursunuz ve bu insan ayırımcılığı ortadan kalkar.öğretmenler piramidin en yukarısında hak ettikleri yerde olurlar.önemli bi noktaya daha gelince aslında suçu bıraz da iktidarda aramak lazım...
TALE | 8 Mart 2009 23:02
DERSANEDEN ALAMADIGIMIZ MAASLARIMIZ VE ASGARI GECIM INDIRIMIMIZI ALABILMENIN YASAL YOLLARI NELER. DERSANE SAHIBI DIYOR KI BEN SANA DEGIL AMA DIGER ARKADASLARA SOYLEDIM BU YIL VERGI IADESINI SIZE VERMEYECEGIM. BOYLE BIR OLAY OLUR MU YA. BI SITEYI DEVLETIN RESMI DAIRELERI VERGI DAIRELERI OKUMUYOR MU. CALISTIGIM DERSANEDEN AYRILAN OGRETMEN ICIN 2 AYDIR MAASINI ALMIYOR OGRENCILERE SU DENIYOR SIZI SATTI. PEKI SIZIN YAPTIKLARINIZ ICIN BIZ BASTA OGRENCILER OLMAK UZERE DEVLET DAIRELERINE NE DIYELIM.
semra | 10 Mart 2009 08:43
semra 7eylül 2008 18,03
Pınar | 13 Mart 2009 15:14
aciköğretim dershanelerinde çalışan ÖğRETMENLER
Sorun sadece öss dershanelerinde değil aynı zamanda aöf dershanelerinde de yaşanmakta. Örneğin istanbulda deneyim açıköğretim kurumları , bilimsel açılım akademi kursları , kampüs açıköğretim kurslarındaki öğretmen arkadaşlarda maaşlarını alamamakta işe başlarken hiç bir sözleşme imzalamadıkları için de hiç bir hak talep edememektedirler .Özellikle matematik , türkçe gibi kültür derslerinde öğretmenlik yapanlar en zor durumda olanlar.Bu dershanelerde çalışan arkadaşlarım işten atılırım kaygısıyla seslerini çıkaramamakta ben onların sorunlarına bir parça ses olabilmek amacıyla kendimi bu mesajı yazmak zorunda hissettim .Ben meb te çalışıyorum hafta sonları bir aöf dershanesinde dgs türkçe derslerine giriyorum 3 aydır hala ödeme yapmadılar bu gidişle yapacaklarınıda sanmıyorum.
farklı bakış | 13 Mart 2009 19:05
arkadaşlar sorun sadece öss dershanelerinde değil açıköğretim kurslarında da var ve hatta oralarda mmaş ödememe durumu çok doğal karşılanabiliyor burdaki tepkilerin onda biri bile yok...
cengiz | 13 Mart 2009 22:58
anlamadıgım bir olay var bu gün en kötü dersane ücreti 2 milyardan baslıyor bu dersanenein 1000 ögrencisi olsa 2 trilyon para yapıyor bu kadar büyük paranın döndügü sektörde nasıl oluyorda ögretmenlere para vermiyorlar 500 kişi 50 ögretme ile anca idare edilir hepsine ortalama 1000 lira verse ayda 50 000 lira yapar 2 trilyonda 50000 lira çok büyük bir rakam degilmi .bunların dışında bir dersane sahibini düşünün adam dersanesi büyütmek için iyi ögretmen calıstırmak zorunda yoksa ögrenci gelmez yani dersane sahipleri böyle bir zorunluluk altında ben fizik bölümü ögrencisiyim bir çok adam tanıyorum bırak ders anlatmayı okulu zar zor bitiriyor bu adam nasıl ögretmenlik yapacak kendisi bir kere konulara hakim degil tamam mezun çok ama ders anlatmak ayrı bir yetenek istememezmi?? YANLIŞ ANLAMAYIN AMA SÖYLEDİGİNİZ BİR ÇOK ŞEYİ GERÇEKÇİ BULMUYORUM 1.5 MİLYON İNSAN HERSENE DERSANELERE GİDİYOR TRİLYONLAR DÖNÜYOR BU SEKTÖRDE SİZ PARA KAZANAMIYORUZ DİYORSUNUZ PARDON AMA BU İŞTE BİR YANLIŞ VAR
davud_55 | 18 Mart 2009 03:07
milli eğitimde çalışan arkadaşların maaşları gayet güzel. neden ekstra dershanelerde iş arayıp da atanamayan arkadaşların iş imkanlarını engelliyorlar. ben derse 20ytlden aşağı girmem diyorum. kurum sahibi: sen bilirsin, milli eğitimden öğretmen 5 ytlye de girer diyor. milli eğitimdeki arkadaşlar, 3 kuruş daha fazla kazanabilmek için atanamayan bir arkadaşımızın işini engellemeyin. eğer dershane öğretmenliğini çok seviyosanız istifa edersiniz...
pınar | 19 Mart 2009 00:29
davud_55 arkadaş bir açıdan haklı ancak 5 tl derse giren bir meb öğretmeni olacağını sanmıyorum. ben dgs ales derslerine saati 15 tl den giriyorum.Atanamayan bir arkadaşımızın yerine çalışmak bu beni cidden çok düşündürdü , iç muhasebe yapacağım söz veriyorum...
adsız | 27 Mart 2009 05:38
Helal size iyi iyi
UĞUR_DER | 28 Mart 2009 17:54
ARKADAŞLAR MERHABA BUGÜN TAM 12 ARKADAŞ NOTERDEN TASDİKLİ BELGE İLE MAAŞLARIMIZ ÖDENMEDİĞİ TAKTİRDE DERSLERE GİRMEME KARARI ALDIK...SABAH PATRON DERSHANEYE GELDİĞİNDE DERSHANE BOMBOŞTU VE HİÇBİR HOCA YOKTU.BİZ TÜRKİYE ÇAPINDA BİR DERSHANEYE BAĞLIYIZ VE TÜM ÜST YETKİLİLERİ AYAĞA KALDIRDIK..ZAVALLI PATRON SABAH O MANZARA İLE KARŞILAŞINCA HEMEN DENEME SINAVI YAPMIŞ HAFTA İÇİ ÖĞRENCİLERİDE GÖZETMEN OLARAK HAFTASONU ÖĞRENCİLERİNİN BAŞINA DİKMİŞ.AMA BU DAHA ONA YAPTIĞIMIZIN BAŞLANGIÇI ONU SOKAKTA YÜRÜTMEZ HALE GETİRCEZ.İSTEDİĞİMİZ YAPMADIĞI TAKDİRDE BUNU ÖNCE YEREL BASINLA PAYLAŞACAZ,KAN EMİCİ DERSHANE PATRONLARINA SAKIN ACIMAYIN..BEN ONU YÜZÜNEDE SÖYLEDİM AMA EŞŞEK DERİSİ VAR...SONUNA KADAR DA PARAMI ALACAM GEREKİRSE ALTINDAKİ ARABASINI SATTIRACAM VE ALACAM .....
davud_55 | 30 Mart 2009 01:53
uğur-der rumuzlu arkadaşlarım helal size. buradaki diğer arkadaşlara da anlatmak istediğimi siz yapmışsınız. bütün dershaneci arkadaşlar sizin gibi yapsa heralde dershane sahipleri kendilerine gelir. dershane ismi zaten belli ama hangi il merak ettim :)
egee | 31 Mart 2009 23:52
ne yapacağız?
melih | 1 Nisan 2009 16:09
Eğitim Emekçileri Derneği'nde örgütlenip geleceğimiz için mücadele edeceğiz egee
Mustafa lardan Biri! | 5 Nisan 2009 04:47
bundan 27 yıl önce bir öğrenci sesini duyurdu ama idam edildi.. bizler mezunuz!! eğer içimizden birinin çıkıp bas bas bağırmasını istiyorsanız her yerde bağırırım..gösreriler düzenlerim..ama arkamda sesimin yankı yapacağı bir topluluk yoksa bana sadece deli derler..!!
yakın zamanda ankara buluşması için buradan maillerini bırakın..
Yeter..
Söz bizim olacak..............................
elif | 7 Nisan 2009 21:40
sadece 425 milyona anlaştık ve bunun 125i yola gidiyo üztelik zamanında maaş alacağımız bile şüpheli ne olacak bu halimiz
yavuz | 15 Nisan 2009 23:01
arkadaşlar hep biz kendimizi bu hale getirdik. anlaşmayın ya bu kadar basit AN LAŞ MA YIIIIIIN
425 milyon olurmu elif akıl var mantık var niye anlaştın AN LAŞ MAAAAAAAA
ne derlerse kabul ediyoruz kabul etmeseniz olmaz
banada 1000 ytl teklif ettiler anlaşmadım
fazladan derslere sokmaya calıştılar kabul etmedim
sizde biraz cesaretli olun
yoksa bizleri daha cok sömürürler
egeli elif | 16 Nisan 2009 20:18
ben de ögretmen olmayı cok istemiştm ancak bu atama olaylarndwn ötürü gazetecilik sectm ama hep içimde kalacak cografya ögretmenligi
fizikçi | 17 Nisan 2009 21:41
ben fizik bölümü ikinci sınıf öğrencisiyim.dershane hocalıgından baska pek carem yok gibi gözüküyor.bu meslek cidden yapılmayacak derecede kötü..simdiden psikolojimiz bozulmaya basladı gelecek kaygısı yüzünden..ilginize simdiden tesekkürler
coğrafyacı hasan | 17 Nisan 2009 23:40
eskiden dershane öğretmenliğinin bir karizması ve ayrıcalığı vardı. ama öğretmen arkadaşlarımız 300-500 liraya boyun eğdikçe, broşür dağıtmak, taksitleri geciktiren velileri aramak gibi işleri yaptıkça dershane öğretmenliği acınacak hale geliyor. benim açımdan sorun yok, benim maaşım son 5 yıldır 2000 liranın altında olmadı, olmaz da. yeter ki kararlı olun. ama düşük fiyata anlaşmayın desem de yine üç kuruş paraya çalışacak biri çıkar. ama meslektaşlarımın bu şekilde ezilmesi beni çok üzüyor...
Serkan Türkeri - Türk.e Öğrt. | 18 Nisan 2009 11:50
BEN de 200 bini aşkın işsiz öğretmenden birisiyim. Şu anda askerdeyim. 2008'DE 76 ile açıkta kaldım. Evlat acısı gibi etkiledi beni. Hayata küstüm resmen ve artık MEB kadrolarına atanacağıma olan inancımı yitirdim. Askerden sonra özel sektörde mesleğimi yapabilmek için mücadele edeceğim. Allah yardımcımız olsun...
MEMET EROL | 21 Nisan 2009 10:01
SONUNA KADAR DESTEKLİYORUM.KOŞULLAR HERGEEN GÜN DAHADA ZORLAŞIYOR.VE BU ADAMALARIN DURU YOK ARTIK .HER TÜRLÜ HUKUĞU ÇİĞNEYEREK VE REZİLCE TAVIRLARLA AĞALAYARAK YAPIYORLAR YAPTIKLARINI.DURDURMAMIZ LAZIM BUNLARI.BİRLEŞELİM.
kadir | 24 Nisan 2009 14:27
dersane calısan uzman ögreticilere pformasyon verilmesi için meb sesimizi duyuralım
arkadaslar biz sesimizi yükseltirsek her seyı yaparız meb mail atalım ak partiye mail atalım
samsun hasan kimya | 9 Mayıs 2009 18:36
arkadaşlar gerçekten güvencesiz eğitim emekçilerinin örgütlenmesiyle karşı karşıyayız.(bütün güçlüğüne rağmen) çalışmalar nasıl gidiyor çalışma pratiklerinizi merak ediyorum.başlamış örnek olabilecek bir çalışma varmı kolay gelsin
aslı | 10 Mayıs 2009 00:29
yaaaaaa ne yaptınız gelecekteki meslektaşlarım bende öğretmen adayıyım 2.sınıfım daha şimdiden karamsarlığa düştüm sonumuzu hayır etsin Allah:((
Hasan'a | 10 Mayıs 2009 22:53
Güvencesiz eğitim emekçilerinin örgütlenmesine dair en iyi pratik örnek Eğitim Emekçileri Derneğidir. Çalışmalarımızı sitemizden takip etme şansın var. Bunun dışında iletişim adresi verebilirsen sana ulaşabilir, materyallerimizi sana ulaştırabiliriz. Ayrıca telefonla da sohbet etme şansı bulabiliriz. Kimbilir Samsun'a kadar gelebiliriz de.
sibel! | 14 Mayıs 2009 01:24
kimisi formasyon derdinde, kimisi kpss puanlarının yüksek olmasından şikayetçi, kimisi milli eğitime takmış. ya arkadaşlar bu platformda dershane çalışma koşullarının ve ücretlerinin nasıl düzeleceğini tartışsak daha doğru olmaz mı?
kadir ates | 14 Mayıs 2009 12:53
iyi bir dersahane değil
Melekk!!! | 18 Mayıs 2009 18:19
Merhaba arkadaşlar.Ben de 3 yıldır bu berbat dershanelerin içindeyim.Hepsi de bir birinden rezil,seni sömürüyorlar.Hem edebiyat hem Türkçe derslerine girdim, bütün gruplara.Maaş ne kadar dersiniz?550 ytl.Sırf stajyerliğim kalkacak diye kabul etmiştim.Dönemin sonu gelmiş,şimdi de bana, biz yaz döneminde sigortanı yatıramayız, diyorlar.Yatırırsak da sana senet yaparız, sen de bunu bize ödersin.Ben dershane yaz dönemi olsa bile yatırmak zorunda diye biliyorum, yoksa stajyerliğim yanacak.Ne yapabilirim???LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN !!!
yeter artik | 22 Mayıs 2009 12:58
arkadaslar hepinize merhaba ben 6 yildir dershanede calsiyorum ve artik dershaneden ayrilmaya karar verdim aldigim maas 1200 ben bu parayi bu kadar yorulmadan ayaklarim sismedende kazanabilirim aileme daha fazla vakit ayirabilirim cumartesi pazar cocugumla parka gidebilirim yalnis dusunuyorsam beni uyarim bu hafta sozlesmeler yapilacak
melek'e | 27 Mayıs 2009 00:03
stajyerliğinizin kalkması için yazın ssk'nızın yatması şart değil. sadece yazın istifa etmeyin yeterli. ssk'nızı yatırmamaları durumunda kendileri ceza alırlar. ceza almamaları içinde sizi istifaya zorlayabilirler. yazın resmi görevinizin devamını sağlayın yeterli. saygılarımla...polat
ersincan | 3 Haziran 2009 09:31
merhaba arkadaşlar. ben de dershanede çalışan edebiyat öğretmeniyim. tabiki 4. sınıftan başlayarak öss hazırlığa kadar bütün derslere giriorum. haftalık 50 saatin üzerinde derse giriyorum. herkes gibi aldığım maaş komik rakamlar. bunun üzerine bir de stajyerliğimi beni 9 ay (hasta olduğum;hatta ameliyat olduğum zaman bile) çalıştıran patronum yaz döneminde yakmakla tehdit ediyor. bu tehdidin sebebi de askeri geçim indirimimi talep etmem. ben çalıştığım kurumla köprüleri attım. bundan sonra olay yasal süeçte ele alınacak. bakalım dershane öğretmenlerinin haklarını hiçbir şekilde gözetmeyen milli eğitim bakanlığının ardından hukuk bizi ne kadar koruyacak.eğer hukuk da beni mağdur ederse, bu devlete ettiğim hizmeti, ödediğim vergileri, yapacağım askerliği haram ediyorum. 24 yılını okuyarak geçirmiş bir adamdan devlet öğretmenlik dışında ne yapmasını bekliyor anlamış değilim. dershanede çalışmazsam ben berberlik yapamam. marangoz olamam, garson olayım desem tecrüben var mı diyecekler. hala düşünüyorum bu devlet biz öğretmenlere acaba ne gibi bir kılıf biçiyor... Ersin KORKMAZ
fatoş | 5 Haziran 2009 00:11
15 yıllık dersane hayatıma bugün itibari ile son verdim.inanın üstümden inanılmaz bir yük kalktı.artık bir dur demenin zamanıydı.nereye kadar kendimizden onurumuzdan taviz verecektik.iş yükünüz artarken ücretiniz aşağı çekilmek isteniyor ve siz buna tepki gösterdğinizde kurumunuzu sevmediğiniz ve para için çalıştığınız söyleniyor.benim bu duruma bir matematikçi olarak mantığım yetmiyor.kendinizi sevin ve kendinize deger verin insan insanım diyorsa BİR ŞEY YAPMALIIIII
bezgin | 5 Haziran 2009 22:57
bütün dershanelerin Allah belasını versin. hepsi birbirinden şerefsiz...kan emici asalaklar.
OSMAN K. | 5 Haziran 2009 23:38
KRİZİ BAHANE EDİP FİYATLARI AŞAĞI ÇEKİYORLAR.HERŞEYE ZAM GELİRKEN(EN SON İETT AKBİLE GELDİ) ONLAR BIRAKIN AYNI FİYATIN DAHA DÜŞÜĞÜNE ÇALIŞMAMIZI İSTİYORLAR.BEN 10 YILLIK BİR DERSHANECİ OLARAK YENİ MESLEĞE BAŞLAYACAK OLAN ARKADAŞLARI UYARUYORUM ARTIK DERSANECİLİK SEKTÖRÜ ÖLMÜŞ.
BU ARADA ALAH İÇİN SÖYLEYİN ANLAŞIPTA KRİZİ BAHANE ETMEYEN PATRON VARMI ACABA?
sosyal bilgiler | 6 Haziran 2009 00:09
sömürülen,saygıyı yitiren patlamaya hazır, hiç bir kanuni güvencesi olmayan, mevsimlik işçi..
matematik hocası | 9 Haziran 2009 21:29
Merhabalar ben İzmir de bir dershanede çalışıyorum.Üç aydır maaşlarımızı alamıyoruz. Hangi birimlere nasıl şikayet etme hakkımız var onu öğrenmek istiyorum. Bünyesinde milli eğitim hocalarını da çalıştırıyorlar üstelik kendi okul sınıflarının tamamını getiriyor bunlar. Herkes ekmek kavgasında ancak ben çok zor durumdayım halen geçiştiriyorlar. Milli eğitime şikayet etme hakkımız var mı acaba. Beni bu konularda bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla...
MATÇI | 12 Haziran 2009 23:58
YA ARKADAŞLAR HEP DERSANELERİN KÖTÜLÜĞÜNDEN BAHSEDİYOSUNUZ.AMA HİÇ DERSANE İSMİ VERMİYOSUNUZ.İSİM VERİNDE Bİ NEBZEDE OLSA KÖTÜ REKLAMLARI OLSUN.EN AZINDAN BİZLERDE BİLELLİM ÇÜRÜK ELMALARI YİYİİP AĞZIMIZIN TADINI BOZMAYALIM.UNUTMAYIN KURUCULARIN EN NEFRET ETTİĞ ŞEY KÖTÜ REKLAMDIR.....
Türkçe Öğrt. - Serkan | 13 Haziran 2009 11:57
Ben de ataması olmayan bir öğretmen adayı olarak son çare olarak -kan emici- dersane sektörüne girmeye çalışan bir öğretmenim. Buradaki yazıları okuyunca içim karardı. Atanmak istiyorum, çalışıyorum yıllardır; ama olmuyor. Yaş oldu, 27. Bu yaştan sonra nerede iş bulabilirim öğretmenliğin dışında ?
Şinasi | 15 Haziran 2009 21:55
Serkan Kardeşim,ne iş mi yapacaksın?Ayıp değil hocam,limon satacaksın,simit satacaksın ya da su satacaksın.Ben de dershane çalışan bir edebiyat öğretmeniyim.SBS-ÖSS-DGS-KPSS..vs kurslarının hepsinde dersim var.Akşama kadar canım çıkıyor.Bildiğim bir şey var:Dershanemizin camından dışarıyı seyrettiğimde köşedeki simitçinin benden daha çok kazandığı.Kafasına göre takılıp işinden zevk alması beni çok etkiledi.Biz bunca sene boşuna dirsek çürütmüşüz hocam.Millet keyfini çıkara çıkara para kazanırken biz ağlaya ağlaya,ezile ezile kazanıyoruz üstelik de yaranamıyoruz.Bu işi bırakacağım.Simitçiler kralı ya da su imparatoru olacağım.)))))Saygılarımla.
magdur | 17 Haziran 2009 03:28
dershane ismi veriyorum. İstanbuldaki bilimsel açılım akademi kursları bırakın orda çalışmak için cv vermeyi önünden bile geçmeyin ne tavsiye edin nede ettririn. Tek kelime emek hırsızlarıdırlar. İsteyen araştırsın...
nilay | 18 Haziran 2009 18:50
2007 mezunuyum 3yıldır bu sektördeyim!son sınıfta işi öğreneyim diye ücretsiz olarak çalıştım işi çok iyi öğrendim kendimi de geliştirdiğime inanıyorum ama ücretim çalışmama göre hiç gelişmedi kalitesiz yaşam koşulları altında sürünüyorum 4 yıl dirsek çürütmenin karşılığı bu mu olmalıydı?
ercmt | 18 Haziran 2009 22:54
arkadaslar final bir nebze digrlerine gore iyi sayilir ben 6 yildir calisiyorum bugune kadar hic sorun yasamadim biraz bizlerlede alakali yani senin nasil calistigin cok onemli kolay degil dershane sahiplerinede hak verin gercekten onlarinda isleri cok zor tabiki iclerinde kotu zihniyetli olanlari var ama genc arkadaslari korkutmayin sonucta bizler buralardan para kazaniyoruz kendi kuyumuzu kazmayalimallah herkesin yardimcisi olsun
ercmt'e | 18 Haziran 2009 23:45
Senin dershane patronu olduğunu düşünüyorum. Yanılmıyorum değil mi ercmt???
DERSHANE İSMİ VERİYORUM HERKES DERSHANE İSMİ VERSİN TEŞHİR EDELİM | 19 Haziran 2009 14:27
BeNDE iSTANBULDAKİ BİLİMSELAÇILIM AKADEMİ KURSLARINDA çalışmış ve parasını alamaış birhoca olarak magdurum. Sakın ne bir hoca başvursun nede yakınlarınıza tavsiye edin.
KURSTA açıköğretim - dgs - kpss kursları verilmekte yada verdiklerini sanmaktadırlar...
ercmt | 19 Haziran 2009 16:10
insallah birgun olurum :) herkeze gozu doyuncaya kadar maas veriririm
ercmt'e | 20 Haziran 2009 22:51
Büyük ihtimal dershane sahibi veya sahibi tarafından gaza getirilmiş birisine benziyo yzdıkların.
ayla | 21 Haziran 2009 23:11
merzifon çözüm dershanesi gördüğüm en iğrenç, en kan emici dershanedir...üç kağıtçı ve sahtekar yöneticileri var...
hasan | 21 Haziran 2009 23:14
ercmt arkadaşım final dediğin kurumda 8 yılımı geçirdim. ya senin şansına iyi bir şubenin iyi bir yöneticisi denk geldi ya da dershanenin ortağısın. şuan itibariyle şerefli ve dürüst bir şekilde işini yapan dershane yöneticisi yüzde 10 bile yoktur...
hevesli | 23 Haziran 2009 14:56
ben hem açıköğretinde hem de össde çalışıyorum matematik öğretmeni olarak ama bence de hiç bir kuruma güven olmuyo iyi para verdiklerinde de öğrenci getirmeni şart koşuyorlar...
frezya | 24 Haziran 2009 18:44
bn matematik bölümünde okuyorum 4. sınıfa geçtim ve artık staj yapmam gerektiğini düşünerek dershanelere basvurdum net üzerinden SINAV ders. geri döndü...

250 lira verırız dedi sizce iimi??SINAV ZAMANIDA İZİN ALABILECEĞİMİ SÖYLEDİ. yani diğer dershanler stajer öğrencıye para verıormu??? yada bu mıktar azz mı bu arada bn bursada ikamet ediorum yanı bursann ortamını bilen arkadaslara özellikle ssoruyorum...İİ GÜNLER
frezya'ya | 26 Haziran 2009 00:12
dershaneler değil öğrenciye yeni mezun öğretmenlere dahi artık pek para vermiyorlar. o yüzden en azından 250 tl harçlık alman gayet iyi.
Türkçe Öğrt. Serkan | 30 Haziran 2009 14:49
Ben de İzmirde 2 tane kuruma başvurdum. Sınavlarına gireceğim. Kimse dersanelere, sevdiğinden gitmiyor. Mecbur bırakılıyoruz. Ben de mecbur kaldım. Haber bekliyorum. Pek iç açıcı konuşmadı dersane müdürü.
yawuz | 2 Temmuz 2009 12:49
hani arkadaşlar hiçbirşey yapmıyoruz
sadece siteyi açtık burada yorum yaz yorum oku
yaptığımız başka bişi varmı

Yorum Ekle